pls.

C

chang830

Guest
Der er en compator der er flollowed af to invertere kæde til at give en / 1 indikator signal.Strømforsyningen er 3.3V, og processen er TSMC 0.25um CMOS.Til min supprise, i afprøvning af en chip, viste, at produktionen er høj
kun 2,02 V, output lave er 0.87V.Jeg prøve andre prøver, alle andre er OK, at de giver det korrekte output 3.3V høj og lav 0V.Nogen pls.fortælle mig, hvad der er den mulige årsag?Er det possibel forårsaget af ESD-spørgsmålet?

Thanks a lot

Det kan skyldes ESD strejke på ic, da kun en prøve viser et spændingsfald og de andre er ikke.

Du kan kontrollere, om dette skyldes ESD strejke er, ved at give mere aktuelle til at flyde.Deres test viser et spændingsfald sandsynligvis fordi du begrænser din nuværende som ESD overstreget ic trækker højere nuværende.så give mere strøm, der løber ud i evalueringen bord, og du vil ikke se nogen dråbe af spænding.normalt, hvis ic har haft fuldstændig ESD strejke det bør ikke drage nogen aktuelle.bortset fra lidt løbende til magten op på evalueringen bord.

nathan80 skrev:

Det kan skyldes ESD strejke på ic, da kun en prøve viser et spændingsfald og de andre er ikke.Du kan kontrollere, om dette skyldes ESD strejke er, ved at give mere aktuelle til at flyde.
Deres test viser et spændingsfald sandsynligvis fordi du begrænser din nuværende som ESD overstreget ic trækker højere nuværende.
så give mere strøm, der løber ud i evalueringen bord, og du vil ikke se nogen dråbe af spænding.normalt, hvis ic har haft fuldstændig ESD strejke det bør ikke drage nogen aktuelle.
bortset fra lidt løbende til magten op på evalueringen bord.

Nå, hvad jeg mente med at øge den nuværende flow ind i VE bord betyder ikke, du kraft i mere strøm gennem ekstra kredsløb.

Jeg mente, kan din IC være tegning højere løbende, hvis det har ESD strejke.

Som et eksempel, spænding om VE bord tillader maksimalt 50mA.Men den IC EV bord trækker omkring 85mA efter ESD strejke.

and adjust the maximum supplied current from 50 to 150mA.

Så brug en programmerbar strømforsyning
og justere den maksimale leveret løbende fra 50 til 150mA.Fra min erfaring som en test ingeniør, hvis spændingsniveau dråber forsyningsspændingen ikke levere strøm nok.

På denne måde kan man virkelig se, hvis IC er tegningen højere løbende.Hvis det er en af mulighederne er ESD strejke.

Hvis der stadig problemet eksisterer, end det kunne skyldes andre faktorer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back