PMOS som spændingsdeler, der anvendes i bandgap TABT på SS og FS hjørne simuleringer

A

allennlowaton

Guest
Hej EDA stipendiater, havde jeg brugt to PMOS, der vil tjene som en spændingsdeler for bandgap at producere 1.2V og 0,6 V. Jeg gjorde hjørne simulationer (SS, SF, FS, FF og TT) på den nævnte bandgap og resultaterne gik godt. Resultater for VDD variationer (2.7V to 5.5V) og temperatur (-40 til 120deg) er alle inden for et acceptabelt niveau. I tilslutning båndgabet til resten af ​​kredsløbet, og her nu kommer problemet. Jeg gjorde et hjørne på den, og resultaterne for SS og FS mislykkedes. TT, SF og FF resultater er alle inden for et acceptabelt niveau. PMOS enhed størrelser er L = 1u, W = 1u og m = 4 Nedenfor er simuleringen resultater grafen. Den IREF i grafen er afhængig af VBG2 (0,6 V).

Oh. Jeg bruger ikke en start-up for min bandgap. Anyway, her er diagram af bandgap.
91_1311072345.jpg
Selv har jeg ikke en start-up kredsløb til simulering. Jeg spekulerer på, hvorfor det bandgap mislykkes kun på SS og FS hjørner?

Kan jeg brugt denne start-up kredsløb for ovennævnte bandgap?
15_1311096007.jpg
Har opstart kredsløb giver nogen mening?

Hej allennlowaton, 1) Ja ... du kan bruge ovenstående opstart kredsløb for at sikre korrekt drift. Når VBG1 = 0, vil indgangen MP1/MP2 trækkes til jord, hvad der tilfører strøm i båndgab kerne. Når VBG1 opnår 1,2 volt, vil opstarten frakobles til kredsløbet. Sørg for, at spændingsdeler i opstarten sikrer transistor i retten til at være slukket i den korrekte funktion. 2) Med hensyn til dit hjørne simulation ... Hvad er værdierne af VBG1 i SS hjørne med og uden spændingsdeler? Har du prøvet at øge w / l MP1/MP2? Er de mættet i disse forhold? Regards

Jeg ville ikke forvente god forholdet sporingen på PMOS FETs hvad med forskellig VDS / VGS. Men jeg tror ikke, at spørgsmålet vedrører den FET divider (selvom overdreven konduktans ville kæmpe den op amp output, måske generer enhver fysisk opstart).

[Quote = Palmeiras, 931.012] Hej allennlowaton, 2) Hvad angår Deres hjørne simulation ... Hvad er værdierne af VBG1 i SS hjørne med og uden spændingsdeler? Har du prøvet at øge w / l MP1/MP2? Er de mættet i disse forhold? Regards [/QUOTE] Den VBG1 på SS hjørne med og uden deleren fungerer godt under en simulering på bandgap kun (ikke forbundet med de andre blokke). Nedenfor er de resultater, som viser VBG1 på alle hjørner med spændingsdeler under en simulering af båndgab med resten af ​​kredsløbet. Den VBG1 på alle hjørner er inden for et acceptabelt niveau.

Jeg vil ikke anbefale PMOS som spændingsdeler. I Slow hjørne, vil det som femte være større end 0,6 V. Det vil føre til dividere fiasko.

Hej Allennlowaton, Er du sikker på, at MP2 er i mætning? Der er to forskellige scenarier: (a) med (b) uden spændingsdeler. I betragtning af at MP1 og MP2 er ens, i tilfælde (a) IMP1 = IMP2. Men i (b) er disse strømme anderledes, idet den spændingsdeler. Når IMP2! = IMP1, at VBG1 tendens til at øges, når PTAT spændingen over modstanden R1 er lig med = UT * ln (A * B). Hvor A er forholdet mellem størrelsen af ​​Q2/Q1, og B er forholdet mellem strømme MP1/MP2. Hvis PTAT spændingen er højere i tilfælde (b), har du mindre drain-source spænding for MP2, hvad der kan få det til at virke i lineær operation. Måske, for hjørne langsom (for PMOS transistor) (betyder ikke noget i hjørnet af NMOS), MP2 med højere tærskel spænding opererer i lineær region, da dens source-gate spænding er højere for et samme strøm. Dette er en mulig forklaring. Regards.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back