PNP transistor ikke skifte ordentligt

• Thread starter engineer.amir@hotmail.com
  • Start date
E

engineer.amir@hotmail.com

Guest
Nedenfor er diagram, som jeg har det PNP-problemet. PNP holder på de syv segmenter og udfører ikke skifte. Jeg har ændret emitter til Base modstand og controller til at basere modstand enten men stadig ikke effektiv. Hvor er problemet ....???? Jeg har også brugt ULN2803 mellem MCU og Transistor at sikre en korrekt vask og kilden, men det var også ubrugelig ..... eventuelle bemærkninger, der kan hjælpe mig ud?? View attachment 50471

Kredsløbet ikke fungerer, fordi en PNP transistor, som leveres fra 12V ikke kan kontrolleres ved 5V logik uden et niveau konverter. En kilde chauffør som ULN2981 kunne bruges til at udføre begge, niveau konvertering og skift. Også 2803 kunne stort set fungere som niveau konverter i en passende dimensioneret kredsløb. Du er tilsyneladende til hensigt en per-cifret nuværende begrænsning med R5 - R8. Selvfølgelig er 100k en absurd dimensionering for det, kan du overveje Ohms lov, og den angivne displayet opreation strøm. Men du bør give per segment nuværende begrænsning, for at opnå en konstant segment strøm.

Hej, jeg tror 2,2 k modstande R5-R8 vil være fint (begrænsende sætte nye til 5mA heks er suffisent for de fleste 7 seg førte skærme), sætte men , dem på indsamleren side (mellem collector og 7seg ). Til at køre din PNP FVM har ret, når den MCU output er høj (+5 V) er det stadig lavt for TIP42 heksen har sin emitter ved +12 V. Hvad du skal gøre er bare tilføje dioder (1N4148 vil være fint) mellem MCU output og 10K modstande (K på MCU, A på 10K modstand), og genbruge din 100k modstand mellem baser og udledere af TIP42s. Jeg tror, at alle disse sammen, vil gøre arbejdet. [Url = http://images.elektroda.net/49_1289035046.gif]
49_1289035046_thumb.gif
[/url]

Kig skarpe, forslaget løser ingen af de behandlede problemer. Dioderne er simpelthen ubrugelige. Traditionelt har en 7407 åben kollektor driveren blevet brugt som et niveau konverter til at køre ud til 12V niveau. NPN transistorer i fælles base kredsløb ville være velegnet som godt. Gennemgå venligst også min kommentar om cifret versus segment aktuelle begrænsende.

OH! Skam på mig, har jeg lavet en store fejltagelse, tak FVM for at korrigere mig. I dette tilfælde erstatter 1N4148 dioder ved 7.5volts zenerdiode modsatte vej (Anode på MCU, katoder på 10k resitors). [Url = http://images.elektroda.net/39_1289042020.gif]
39_1289042020_thumb.gif
[/url]

Zener dioder kan eventuelt arbejde. Kan du overveje at føreren tærskel på omkring 7 uA, der fastsættes af de 100 K modstande. De Zener spænding vil være betydeligt lavere end 7,5 V på denne aktuelle, så højst sandsynligt, at transistorer stadig ikke vil slukke. De 100 k bør reduceres til f.eks 3.3K at opnå en klar kobling. Du kan endda udelade zener dioder og adjsut spændingen divider hhv. Men fusionen ville basere sig på korrekt forsyningsspænding niveau derefter. Som sagt, bør du have individuel 2,2 k modstande i ULN udgange for konstant segment strømninger i stedet for en fælles modstand pr ciffer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back