Pole - nul analyse af badgap kredsløb

R

rajesh13

Guest
Jeg analyserer en bandgap kredsløb.Kan nogle organ give mig noget hjælp med hensyn til:
1) Hvordan finder man den Transfer funktion.
2) Hvordan kan man kontrollere, om stabilitet & kompensation.

Grundlæggende vil jeg gerne vide, hvordan forskellige transistor / kondensatorer bidrage til pæle & nul.

Hvis nogle organ kan pege mig til nogle doc vedrørende ovennævnte.Det vil være meget hjælp.

Kan være Razivi bog af analoge cicuit design kan hjælpe dig.

De vigtigste loop af bandgap mai betragtes som følger:

- Indgangene er tilsluttet over PNPs transistorer (en af dem over den modstand, der er normalt i løbet af de PNP).

- Resultatet er bias spænding på toppen nuværende spejl.

- Feedback Loop er blot toppen nuværende spejl, der lukker differenstryk forstærker.

Du skal være opmærksomme, fordi forstærkeren er lukket på både negative og positive input.Så de positive loop skal være lavere end positivt.Så tage en carefull se på feedback faktor på begge indgange til at bestemme, hvilke ting er positive input, og hvoraf den ene er den negative.

På den måde kan du beregne en overførsel funktion, og find poler og nuller.

Bemærk: filial, der genererer BG spænding er normalt ikke i sløjfen.Det er bare en belastning for sløjfen.

Hvordan kan jeg vide, at hvis poler er placeret.Jeg har brug for at finde den overførsel function.so, at jeg kan gøre nogle matematiske analyse inden der hoppes til CAD simulering.kan nogen direkte mig til nogle ting, som vil være relevante for en sådan NALYSE.Med hensyn til min baggrund, jeg er en IO design ingeniør, kun få dage tilbage Op et projekt til design Bandgap.

Nøglen til bandgap AC analyse eller andre kredsløb er at vide, hvor det er meningen at bryde sløjfe.Den tommelfingerregel er at finde en node hvor input impedansen af AC kilde du forbinder er høj (helst gate / base) og vende tilbage til en lav impedans node.
Du kan derefter finde Overførselsfunktionen af nulstillingsmetoden alle DC kilder og tegning af den lille signal ækvivalenter.Måske skulle du sætte bandgap arkitektur du vil bruge her og se, om vi er i stand til at hjælpe dig med dine spørgsmål.

Jeg forsøgte at klippe sløjfe & simuleret for AC-analyse.Nu spørger jeg mig selv, hvor meget fase margin jeg skal vælge.?
Er gevinsten Margen her er af nogen betydning.Hvis ja, hvad er konsekvenserne af at reducere / øge gevinsten margin?lastdance wrote:

Nøglen til bandgap AC analyse eller andre kredsløb er at vide, hvor det er meningen at bryde sløjfe.
Den tommelfingerregel er at finde en node hvor input impedansen af AC kilde du forbinder er høj (helst gate / base) og vende tilbage til en lav impedans node.

Du kan derefter finde Overførselsfunktionen af nulstillingsmetoden alle DC kilder og tegning af den lille signal ækvivalenter.
Måske skulle du sætte bandgap arkitektur du vil bruge her og se, om vi er i stand til at hjælpe dig med dine spørgsmål.

Da jeg bruger opamp fr de bandgap kredsløb.Jeg har et spørgsmål reagrind Feedback.Da Circuit indeholder to feedbacks (en ve & one-ve), så jeg er nødt til at analysere disse to sløjfer separat eller i kombination.

Det, jeg vil sige, at der ikke kan analysere to sløjfer simulteanously eller jeg er nødt til at anayze fisrt-ve feedback derefter ve feedback.

Jeg kommer på tværs af det samme problem, jeg tvivler på, hvordan jeg kan
gøre det, som kan hjælpe os?

Jeg var i stand til at stabilitet analyse ved hjælp af AC-analyse.
Jeg toolk de negative vinde loop og observeret fase margen for o / s.

Men jeg har stadig et queation ligesom hvad med ve løkke, som hvad man skal kigge efter.siden stabilitet klogt at sløjfe er ustabile (som standalone).

Citat:

Det, jeg vil sige, at der ikke kan analysere to sløjfer simulteanously eller jeg er nødt til at anayze fisrt-ve feedback derefter ve feedback.

kan du referer til Rincon-Mora's papirer og giustolisi's papirer om spænding reference.

gøre denne type bandgap kredsløb har til at få en start-up kredsløb til at garantere det?

Jeg er forvirret, når jeg tilføjet AC singal på negative vinde løkke, jeg ikke ødelægge den positive vinde loop, kan jeg ikke få den rette bode plot, jeg bruger kun en etape OTA op.
kan nogen give mig nogle tip?tak!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back