Power estimering

A

Arik

Guest
Hej folkens,

Jeg har et par spørgsmål om magt skøn ...

1.Er der nogle særlige overvejelser, jeg har brug for at tage hensyn til, når du laver strøm estimering af et design, der indeholder hukommelse blokke?

2.Hvordan Power Compiler værktøj håndtere hukommelse blokke i strømforsyningen estimering af et design?Er det tager hensyn til dem alligevel?

Hvilken som helst svar er højt værdsat
Thx på forhånd

hmmmm ...Jeg ser stadig er der ingen respons!Er dette spørgsmål virkelig en hård en?

ok, vil jeg prøve at omformulere mit spørgsmål ...

Jeg har en typisk design med hukommelse blokke i det (1PORT SRAM).Og jeg forsøger at karakterisere dette design til magten ved hjælp af Power Compiler.Faktisk bruger jeg den generelle strøm skøn flow beskrevet i Power Compiler's brugervejledning og få magt rapport for mit design.Power indeholder både dynamiske og statiske magt numre for alle design hierarki.Nu, hvad jeg gerne vil vide ...Gør dette magt Antallet inkluderer hukommelse magt også???Eller jeg nødt til at trække hukommelse magt værdi fra det antal, der er anført i el-rapporten?

leder efter svar ...

Så vidt jeg ved, du har brug for. Alf modeller genereret af hukommelse compileren til at gøre en effekt vurdering, herunder hukommelse ..have u brugt dem???gør ur hierrachical rapport viser magt i børsnoterede hukommelse??

thx for svar whizkid

Jeg har ikke brugt nogen. Alf modeller!!hvad for jeg har brug for dem?
det hierarkiske rapporten viser ikke beføjelse til hukommelse, fordi hukommelsen er en sort boks til DC / Power Compiler.Hukommelsen er blevet optaget i syntesen processen ved hjælp af det. Lib model.Og hukommelsen. Lib model indeholder info om hukommelse magt (intern strøm, lækage magt).Så jeg tror Power Compiler kan tage denne info om hukommelse magt fra. Lib model og tegner den under calcualtion af designet blok, der indeholder hukommelsen.Har jeg ret???

ked af det. Alf bruges af Sequence el-værktøj ..kan være. lib er nok til magten compiler ..gjorde u kontrollere magten compileren håndbog om det?men jeg spekulerer på, hvordan dynamisk effekt kan vurderes med. lib-fil ....

Du gå videre med ur aktuelle idé ..dvs bruger. lib med magt kompiler og lad os også vide, hvad der skete ...
Senest redigeret af eda_wiz den 27 marts 2006 16:33, edited 1 time i alt

siden bitlines af hukommelsen kan være lille signal, så du er nødt til at køre krydderi simulering til at finde ud af den dynamiske kraft og statiske magt.Også på grund af sin store størrelse, kan du ikke bruge den oprindelige skematiske, du er nødt til at bygge din egen skematiske at reducere antallet af hukommelse celler, der anvendes i simulering.

Men hvis hukommelsen er bygget af hukommelse compiler, så tror jeg du måske finde den magt nummer fra værktøjet.

2 whizkid:

Jeg tjekkede Power Compiler manuelle og fandt ikke nogen specifik information om magt estimering af mønstre med hukommelse blokke.Hvilke bekymringer. Lib modeller af de naturligvis medtage data om hukommelse's lækage og interne magt.De kan dog ikke bruges til at skifte magt skøn.Faktisk jeg er tilbøjelig til at tro, at Power Compiler regnskaber hukommelse magt (både statiske og dynamiske) under konstruktion magt skøn, selvom jeg ikke kunne finde noget om det i Power Compiler manual.Så dette er kun et gæt, og jeg stadig har brug for nogle pålidelige kilde til at være sikker på det.

2 bg21359:

Hukommelsen er genereret med hukommelse compiler og info om hukommelsen's strømforbrug er givet i hukommelsen's dataark.Men mit problem er, at jeg ønsker at vide, hvordan man vurdere design strømforbrug indeholder hukommelse ved hjælp af Power Compiler.Hvis design ikke indeholder memories jeg kan nemt anslå det strømforbrug bruger Power Compiler med strømmen i manualen.Men jeg er ikke sikker på, at denne strøm er gyldig for magt estimering af design med hukommelse blokke.Så hvad jeg virkelig har brug for, er formentlig nogen, der allerede har erfaring med Power Compiler og være i stand til at forklare mig nærmere om dette spørgsmål.

Tak for svarene!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back