Power Factor Controller

U

umery2k75

Guest
behovet for at gøre op Power Factor Controller for det sidste år projektet.Faktisk det
er min ven projektet.Han fik omkring 6 måneder til at konkurrere, at projektet, men han kunne ikke med en gruppe af 4 personer, de havde gjort noget i projektet hidtil.Nu deres gruppeleder beder mig om at fuldføre sit projekt.Jeg tror, at hans viden om elektronisk er dårlig, men på den anden side har han den højeste kvaliteter der hidtil er opnået i gradueringsordningen.Jeg
vil være fri om 16 mai 08 og deres indsendelse er den
19. mai 08.Jeg har ikke tid nok til at transportere op i forbindelse med forskningen på dette.Af mine venner fortalte mig, at nogen råder ham til at bruge en lille matrix af kondensator på linjen belastning og med hjælp af relæer skifte dem.Foranstaltning op til spænding og nuværende fase forskel og beregn offset ifølge offset værdier skifte kondensatorer i overensstemmelse hermed med microcontroller eller something.He fortalte mig, han
vil bruge de nuværende transformer for.Belastningen vil blive foretaget af autotransformer disse gutter har købt autotransformer arbejder fra linje frekvens.Han sagde, det
er slags prøvedukkens induktiv belastning for det.Kort sagt,
hvis formål er, at når de induktiv belastning på linje øges, kondensatorer blive opkoblet på linje med relays.He også sagde, at de
vil også have en nul tværs detektoren.
Jeg sætter pris på, hvis nogen kunne hjælpe mig, hvordan man kan gennemføre det i blokken form.Jeg
vil gøre kredsløbet for at, eller hvis du har nogen kredsløb skematisk på, at det ville være meget nyttig.Det
er ikke mit arbejde, så jeg ikke worried.Neither jeg ligeglad, om dette sidste år projektet vil være afsluttet inden for 2-3 dage eller ej!Jeg
vil prøve mit bedste for at nå op på deres projekt.

hey fyr ... faktisk havde jeg gøre dette projekt før .. men jeg navngivet det powe faktor corrector .. Jeg tror, det samme med, hvad du want.bt nu kan jeg ikke finde da kredsløb at jeg henlede før .. men jeg kan fortælle Dem teorien la ..

1. bruge en hal virkning nuværende transducerne /
current transformer at måle AC gældende fra spænding kilde ... derefter bruge sammenligningspræparater / Schmitt udløsningsprisen at ændre både spænding og nuværende signal fra sinusbølge til puls bølge ... så nu bruge en XOR gate til XOR de to spænding og strømstyrke puls bølge ... så kan du få den fase forskellige af spænding og strømstyrke ... så nu bygget en puls bølge generator bruger 555 timer ... impulsbredde omkring 10ms .. afhænge du .. så og signalet af 555timer og fase forskel fra XOR gate ... så kan du få et pulserende bølge, der repræsenterer, hvor stor grad af fase forskel, (for mit projekt er 1 impuls = 10degree), så nu behøver bruge en tæller, at stand til at tælle hvor mange impuls i en intrval (100ms for mit projekt). derefter bruge signalet fra counter at vælge relæ at tænde som kondensator, du ønsker at bruge ...

faktisk er jeg bare opbygget min
1. prototype så jeg stoppe det allerede ... min
1. prototype kan funktion, men ikke så rart .. håber de oplysninger, jeg giver kan hjælpe dig ... og jeg wil uploade schmetic at jeg trukket når jeg finde det bc ... alle de bedste ... (jeg bruger 1 måned for at gøre dette)

hej
bedes De give mig nærmere forklaring på, hvad ønsker du actullay,

Effektfaktoren corretion vi kan gøre på så mange måder ...

Ramesh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back