Power Forstærker med BJTransistors

A

albus

Guest
[URL = http://www.imageupload.org/?d=6DB894EF1]
thumb_45767.jpg
[/URL] Ovenstående kredsløb er meningen, at være en push-pull forstærker og jeg skal til at finde fm strømninger transistorer til Vout = 0. Men jeg kan bare ikke gøre det. Ifølge mine beregninger Q7 og Q6 vil have samme indsamleren nuværende og derfor Q5 vil også have de samme samler strøm (det er naturligvis en tilnærmelse jeg udeladt basen strømninger). Så hvis Q5 er i fremad aktiv tilstand så Q2 er i cut-off, og da Vout = 0 Q1 vil også være i afbrudt. Nu er der modsætningen Q1 kan ikke være i cutoff, fordi Q5 er i fremad aktiv tilstand. Er jeg mangler noget her?

Godt. . . . . Når der ikke er noget indgangssignal Vsin = 0, Vout = 0 betyder det, at 1. og 2. kvartal er i aktiv tilstand. Q4 og Q3 er en Darlington par, men i dette tilfælde giver en 2Vbe, der giver en Q1 og Q2 den bias punkt og indstil bias punkt til aktive. Nu når Vsin stiger eller gå positivt. . . VEB af Q5 falder. . . så Q1 falder og Q2 stiger. IE1 falder og IE2 stiger, så en strøm Fron Rl, og negative spænding. Nu når Vsin falder eller gå negativ. . . VEB af Q5 stiger. . . så Q1 stigninger og Q2 falder. IE1 stigninger og IE2 falder så en strøm fra kilde trug Q1 og RL, og positive spænding. Jeg forventer, at jeg kunne forklare. Hvis ikke så lad mig det vide

Jeg forstod ikke, hvordan Q1 og Q2 er i aktiv tilstand, når Vout = 0. IE7 og IE6 vil automatisk blive 180 uA. Darlington par og Q5 vil lade denne strøm, vil de ikke? Så emitter spænding på Q5 vil være omkring 0,6-0,7 V, hvilket betyder, at grundlaget spænding Q2 vil være den samme, og da Q2 er PNP og basen spændingen bliver større end emitter spænding Q2 vil være i cutoff? Kan du forklare, hvordan Q1 og Q2 vil være i aktiv tilstand?

Hvis du har to

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 21:17 ---------- Forrige post var på 21:05 - ---------</span></span>
, hvis alle de aktuelle flow truget Q1 og Q2 det betyder IcQ1 = IcQ2 så VceQ1 = VceQ2 begge transistorer arbejder, men VeQ1 = 0. Måske du kunne se, om du rplace transistorer Q1 og Q2 med to modstande af samme værdi, så det punkt i midten af modstande er 0V. Q5 hvis justeres, så Vout er 0V og Q1 og Q2 er i aktiv tilstand, det indebærer Vbe1 ≈ 0,7 og Vbe2 ≈ 0,7, det er funktionen af 3. kvartal og 4. kvartal. Dine seconf overvejelse er forkert. Hvis VbQ5 stiger, VebQ5 falder. IcQ5 falder så VbeQ2 stiger. . . . og så videre.

Det hele afhænger af spændingen Vce på Q3, der er næsten 2 * Vd (Vd = diode fremad spænding). Så når Vin = 0 Q1 og Q2 er begge tæt på cutoff eller i nærheden af overledningsforstyrrelser, hvis deres Vbe er en smule højere ot lavere end halvdelen af Vce af 3. kvartal. Men selv om der er en lille løbende at gå ud af Q1 udleder det er absorberet af emitter af Q2. Resultatet Vout = 0 i begge tilfælde. Dette er hvordan jeg ser, i det mindste. Kerim

DC udgangsspænding, når input sinusbølge er nul vil være to diode dråber over jorden. Konkret Q5 Vbe plus Q2 Vbe. Den Q3/Q4 kredsløb sætter bias strøm til det outputenheder. Hvis alle enhederne er nøjagtig de samme. 4. kvartal vil blive tegning groft 0.6/40k eller cirka 17 uA af de 180 uA skabt af den øverste nuværende spejl. (Specielt Vbe af Q3/40k plus base strøm af 3. kvartal til at producere 180uA - Q3 Vbe/40k) Resten af den nuværende (180-17 UA) skal flyde gennem 3. kvartal. Du kan tage forholdet disse strømninger (ca. 10:1) til at bestemme Q3's og Q4's Vbe's. Den samlede spænding (omkring to diode dråber) vil bestemme den ledige strømmen i de to output-enheder Q1 & Q2. Igen, hvis alle enhederne er nøjagtig de samme vil der være en tilknyttet forholdet mellem hver enkelt af deres Vbe's og emitter strøm. Ved at finde den nøjagtige værdier af 3. kvartal og 4. kvartal Vbe's kan du finde ud af, hvad Q1 og Q2 tomgang aktuelle skal være. AC gevinst på forstærkeren er to udleder tilhængere i kaskade, så noget mindre end en spænding gevinst på 1.

Jeg tror, det er lidt af en fejl i det problem (er det hjemmearbejde eller noget). For forstærkeren at fungere korrekt skal der være nogle DC bias mellem Vin og Vout. Du kan stadig analysere det, men det er ikke en nyttig analyse ... Jeg tror måske du skulle antage, at dit input er partisk sådan, at alle transistorer er aktive.

Det er ikke et godt design. Der er et par spørgsmål, her er nogle tips. Med de to diode drop påvirke have den første enhed 4. kvartal med en tiendedel af den nuværende gennem anden enhed 3. kvartal output etaper vil afspejle til mindre end 180 uA af tomgang bias. Så er der problemet med de to diode offset til output krydset fastsat af Q5 + Q2 Vbe's. Med 2k direkte koblede belastning, der vil blive 1.25V / 2000 eller omkring 625 uA af bløder ud fra øverste enhed Q1. Det vil skabe en større Vbe (baseret på 625 uA dvs Q1), som æder en stor del af de to dioder påvirke af Q4 & 3. kvartal, hvilket resulterer i 2. kvartal outputenhed være tæt til at lukke ned.

Jeg har ikke design det rent faktisk, jeg prøver bare at analysere det. Men spørgsmålet er stadig uløst for mig, selvom jeg tror mtwieg forstod hvad jeg prøvede at sige. @ RCinFLA Jeg har gjort alle disse beregninger, men der er bare ét problem, hvis 3. og 4. kvartal's strømninger er 17 og 163 uA henholdsvis, er det samlede aktuelle skal flyde gennem Q5. Basen spænding på Q5 er 0, når indgangssignalet er nul, så emitter spænding på Q5 er omkring 0,7 V. Her kommer spørgsmålet. Hvordan kan Q2 lade strøm, når dens emitter spændingen er 0 (Vout = 0) og sin base spændingen er 0,7, når de i andre ord er det i cutoff?

Angivelse af Vout = 0 betyder Vsin skal være om-1.2V. Det er ikke anført i problemet, men nødvendige alligevel. Så bunden spændinger i Q1 og Q2 er nødt til at være symmetriske centreret omkring nul. Der er ingen feedback, så du er nødt til at antage, at Vsin er netop møntet på at en spænding, der Vout = 0 kan opfyldes. Naturligvis kan det ikke være nul. Dette problem kan ikke oplyse forudsætninger for beregningen. En Vbe frem spænding til en bestemt samler løbende må antages, også en aktuel gevinst, og jeg gætter en eksponentiel Vbe hældning på 60 mV / årti.

Oh okay nu får jeg det. Jeg har altid udeladt AC signal, når jeg var analysen. Tak til alle så meget.

Noget jeg tror ikke, at instruktøren indså 1,2 offset volt. En jordet sinusbølge spændingskilde har nul fm i gennemsnit i nogen konvention. Vi bad om Vout = 0 Jeg vil vædde instruktører fortolkning er nul AC drev og nul AC ud. Jeg ville tage det som tegnes. Det ville give dig i nærheden af to diode dråber positiv spænding på output. Q1 løbende vil være, hvad den 2k belastning modstand krav, omkring 600 uA. Q2 vil være nær cutoff, måske en microamp eller to. Hvis 2k output belastningen er fjernet, vil både Q1 og Q2 har omkring 50 uA af tomgang bias. Du kan arbejde samtidig ligninger for at få det nøjagtige antal. Igen, den primære årsag til nedsat tomgang bias er den nærmeste 12:50 ratio'g af de to bias dioder 180 uA. Hvis man antager, at der er en -1,2 v partiskhed indgangsspændingen kilden er mere en strækning af fantasi som biasspænding behov for at være præcis, hvad de to diode dråber Q5 og Q2 til at få præcis nul volt på udgang knude. Når du får det negative input bias korrekt at der vil være omkring 50 uA tomgang gennem outputenheder.

Noget jeg tror ikke, at instruktøren indså 1,2 offset volt. En jordet sinusbølge spændingskilde har nul fm i gennemsnit i nogen konvention. Vi bad om Vout = 0 Jeg vil vædde instruktører fortolkning er nul AC drev og nul AC ud.
Du er velkommen til at antage, hvad du ønsker for en uklar henholdsvis inkonsekvent problem. Men det er vilkårligt, samt til at påtage sig nul AC-drev eller nul AC udgangsspænding er intet blevet sagt om AC niveauer så vidt jeg kan se. Så jeg mener stadig, at forståelse Vout = 0 som en DC specifikation for en DC problem er mindst en rimelig antagelse.

Du er velkommen til at antage, hvad du ønsker for en uklar henholdsvis inkonsekvent problem. Men det er vilkårligt, samt til at påtage sig nul AC-drev eller nul AC udgangsspænding er intet blevet sagt om AC niveauer så vidt jeg kan se. Så jeg mener stadig, at forståelse Vout = 0 som en DC specifikation for en DC problem er mindst en rimelig antagelse.
Hvis man antager, Vout = 0 som DC-plan ville være at ændre skematiske og tilføje en kritisk negativ spænding offset input. Jeg ville lade den spille som vist, det gør også den løsning lettere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back