power plane emne

C

circuit

Guest
Jeg er at designe en fire-lags bord med layer 1 og 4 til signal-og 2 er jordplanet og 3 er power plane (efterfulgt dette fra analoge enheder eval bord, som jeg er delvist replikerende i mit design, da jeg bruger den samme ADC chip) Jeg er at have et enkelt 6V magt kommer ind til bestyrelsen ved hjælp af en adapter og det vil jeg opdele i det påkrævet analoge en digital VDD er ved hjælp af passende spænding regulatorer. Der er 2 analoge VDD-og 2 digitale VDD er i mit system. siger analoge 2,5 V og digitale 3.5V for min sensor og analog 3V og digitale 3V til min ADC. Nu er jeg nødt til at opdele magten flyet i 4 øer intellegently sådan at jeg kan placere komponenterne og direkte sat en hjælp fra deres respektive pins til spænding flyet. Her skal jeg have den analoge fly sammen og digitale fly sammen? (Jeg har kun en stelplade) ADC skal være placeret i slutningen af brættet med de digitale signaler går til et stik, som sidder på et andet bord. Sensoren har alle udgange på den ene side. Jeg er attatching den måde, jeg er nødt til at placere komponenterne [size = 6] [/size] Jeg vil køre bord i den max clock på 20 MHz

Brugen af separate spændingsregulatorer til analoge og digitale kredsløb er en god idé, men spændingsregulatorer er ikke særlig godt med HF-signaler, så brug en lille induktorer (normalt 1 - 10μH er nok) fra stikket pin magten i til hver af spænding regulatorer. Brug også kombinationen af kondensatorer (100NF keramiske + 10μF tantal) tæt på lovgivere Vin og Vout. Jeg ville forlade både AVDD og DVDD som separate som muligt .. For så vidt angår AGND og DGND er bekymret, kan du tilslutte både sammen på et tidspunkt (med en tynd lastbil) et sted undernith A / D-konverter, eller hvis dette er umuligt blot lade hullet lag som én stor jordplan ..

tak. Ja, jeg vil overlade det 2. lag helt som jordplanet og sætte via på de respektive punkter fra knappenåle til denne stelplade (jeg kopiere dette design fra A / D-eval bord og endda en ingeniør i AD foreslået mig) ja jeg har af spoler og korrekt bypass kondensatorer på regulator input og output. nu det emne, jeg er stadig ikke klart, jeg er havig AVDD og DVDD for ADC chip og AVDD og DVDD til sensor-chip. her kan jeg dele min PCB 3. lag som ----------------------------------------- ------------------------------------ DVDD (Sensor) | AVDD (Sensor) | AVDD (ADC) | DVDD (ADC) | -------------------------------------------- --------------------------------- og de analoge signaler fra sensor gå direkte til ADC.

DVDD (Sensor) cap / induktor | AVDD (Sensor) cap / induktor | AVDD (ADC) | DVDD (ADC) | og DVDD (sensor) kan fodres af AVDD af sensor ..

tak! så på 1. lag, hvor jeg holde alle de komponenter, jeg kan dirigere strømmen signal (lad os sige 50 mil bred) fra stikket til alle de regulerende input og derefter på outputtet af regulatoren, jeg bare sætte en hjælp til øen at Vdd.

Som jeg forstår du planlægger at bruge kun en stelplade (for både digitale og analoge GND). Det er ikke en god ide, bør du opdele GND flyet til AGND og DGND og forsøge at sætte AGND i henhold til analoge signaler.

[Quote = shurilo] Som jeg forstår du planlægger at bruge kun en stelplade (for både digitale og analoge GND). Det er ikke en god ide, bør du opdele GND flyet til AGND og DGND og forsøge at sætte AGND i henhold til analoge signaler. [/Quote] Ja jeg er enig med dig. Hvis bruger et helt fly som GND (både analog og digital), skal der være nogle andre VCC eller VDD fly er i parallelt med GND kobber, det er en stor besværet med EMI. Det er en god idé at adskille den analoge del og digital del som seprated som muligt. mike -------------------------- www.ezpcb.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back