Power Supply hjælp LM317

A

akamilrazak

Guest
Hej gutter, jeg vil gerne spørge u alt om, hvad jeg gør lige nu.så vidt jeg kan se alle LM317 kredsløb vil aldrig producere en 0 volt minimum spænding hvis u tage volt fra spændingsudgang pin ..Jeg har prøve at justere produktionen.Jeg tager output fra Juster pin af LM317.så jeg vil gerne spørge, om der var nogen risiko for at gøre det.Jeg kan få den spænding minimum på 0 volt ..rart at prøve ..^ ^

Læser dit indlæg Jeg tror, du forsøger at nedbringe standard lavere niveau 1,2 volt LM317.Det er muligt med dette projekt stammer fra www.edn.com.Held og lykke

Dette er en LM317 baseret justerbar spænding regulator med en maksimal effekt på 3V og 1.5A.Udgangsspændingen afhænger af VIN, R1 og R2 værdier, så banen kan modificeres til at bruge med en maksimal effekt på mere end 3V.Den maksimale nuværende produktion er også uafhængig af kredsløbet, design, det er relateret til pakken options.In dette kredsløb, LM317T, som kan overføre op til 1.5A, der anvendes.

Da den interne reference spænding af LM317 regulator er 1.25V, udgangsspændingen kan også minimalt 1.25V.En måde at løse dette problem på er ved hjælp af en reference spænding kilde bygget på to dioder.Men denne fremgangsmåde er mest egnet til 1.5V til 15V tilsynsmyndigheder siden følsomhed bliver dårlige til lavspændings output mindre end 1,5.På den anden side har dioder temperatur afhængige frem spændinger.

En anden måde er ved hjælp af LM185 eller AD589 justerbar spænding referencer.Men de er dyre, og i denne ansøgning de kræver både nul justering og matchning.

I dette kredsløb, er den centrale idé at løse problemet med en billig og nem måde ved hjælp af en temperatur stabiliseret konstant aktuelle kilde.Den aktuelle kilde værdi beregnes ved ligningen;

I = (VF - VEBO) / (R5 R6)

Hvor VF er LED's fremad spænding der er omkring 2V og VEBO er Emitter-Base spænding Q1 transistor, der er omkring 0.67V.Som et resultat af konstant strøm kilde skaber om-1.25V på modstand R3.

R6 indstiller den aktuelle af den aktuelle kilde, så det fungerer som et nul adjustmend modstand.Når modstanden R2 er sat til nul, justere R6 at se nul spænding på outputtet.R5 beskytter transistoren BCW33.Rød LED bruges som en lys indikator.

R2 justerer output af strømforsyningen.LM317 regulator's udgangsspænding kan beregnes let ved hjælp af ligning;

VOUT = VREF (1 R2 / R1)

Men i dette kredsløb den ændres til;
VOUT = VREF (1 R2 / R1) - VR3

Hvor VR3 er spænding på R3, der er lig med reference spænding af LM317, nemlig 1.25V.Så ligningen bliver;
VOUT = VREF (R2 / R1)

Når vi justerer R2 til 1.2K udskriften bliver næsten 1.56V som er en typisk batterispænding niveau, der kan bruges i udviklingsprojekter.

Kilde: www.edn.com
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hi Pranam,
Dit kredsløb har en fejl.Dens udgangsspænding vil stige, når den nuværende belastning er lav, fordi R1 ikke er 120 ohm.
R1 skal være et max på 120 ohm, fordi den ledige løbende af LM317 er et max på 10mA, som er den reference spænding på 1.2V over de 120 ohm.

Hai Guru
Faktisk var jeg tænker på den samme før udstationeringen.Men som det var i min samling, og jeg havde det fra EDN magasin, jeg troede, det kan være rigtigt.Tak for indsatsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back