præcise modstand hvordan design?

J

jodenma

Guest
hej, nu har jeg brug designe en præcis modstand at få et præcist spænding med VDD forandring. af VDD er 2,5 V og V1 = 0.195V, V2 = 2.305V. Jeg bruger serise modstand (i alt 250kohm) for at få disse to spænding. den teknolo af modstanden er 500 ohm / kvadrat med + -10% fejl. nu, hvordan kan jeg designe layout for at få den præcise spænding?

Hvis jeg var dig, ville jeg layout modstanden med N-Well grund ark modstand N-WELL er i k-ohms/square. Dernæst ville jeg gøre matching af disse modstand (interdigitize dem) så hvis en resistor varierer de øvrige varierer med samme beløb. Så det er den procentdel, der er vigtigt for mig ikke den eksakte værdier. Jeg håber det ikke forvirre dig. Thanks.

Forholdet, men den nøjagtige værdi er vigtig under sådanne forhold.

Hvis du bruger en resistiv skillevæg, er det kun forholdet mellem modstandene spørgsmål. Gå til processen specifikation ark og få de matchende parameter i resistive materiale, du planlægger at bruge (lad os sige Ao). Derefter skal du beregne standardafvigelsen for hver modstand, hvis en ordentlig layout teknikker, der anvendes, som sigma = Ao / SQRT (WL), hvor L er den samlede ækvivalente længden af din modstand og W stribe bredde. Udbrede den fejl at få fejl i modstande forholdet. Husk, at den samlede fejl er 3 eller 4 Sigma (3 er normalt nok). Eller bare bestemme det samlede fejl, du con tollerate, og beregne WL produkt, som du har brug for, under tvang af din samlede modstand værdi.

Tak alle jer meget! Til Humungus: Vil du være så venlig at fortælle mig den særlige betydning af "de matchende parameter i resisitive materiale"? betyder det på + -10% fejl? Kan du fortælle nogle layout techiques af matching-modstand? Thanks & Regards

De nærmere matchende modstande er i bogen Hastings "The Art of Analog Layout". Det er den meget nyttig bog om analoge layout.

Fejlen af den absolutte værdi af modstande er ude af din kontrol, og er bestemt af processen. Dog kan den fejl af forholdet mellem to eller flere modstande blive væsentligt reduceret ved omhyggelig layout.

Så kan nogen fortælle mig, at den matchende parametre (Ao i tidligere indlæg) er fast besluttet på hvilke betingelser? Når modstanden passer meget præcist (ved hjælp af fælles-geometriske tyngdepunkt teknikker), eller blot placere tættere på hinanden? For eksempel, Case 1: i datablade Ao = 1,2% um kaldes bare tæt placeret modstande? Så det betyder, at hvis jeg bruger fælles tyngdepunkt teknikker bedre matchning kan opnås (f.eks Ao = 0,6% ved anvendelse af fælles-geometriske tyngdepunkt)? Case 2: i datablade Ao = 1,2% um er allerede nævnt meget præcist matchede modstande? Så det betyder, dette er den maksimale matchende præstationer, som jeg kan opnås? Hvilken sag er rettet? Tak for alle replys!

+ / -10% Er det absolut værst tænkelige wafer til wafer, i denne uge til næste tirsdag forskel, at Foundry vil garantere. Inden for en enkelt terning placering, modstande sandsynligvis inden for 1%, især hvis de er poly modstande arrangeret i et fælles tyngdepunkt eller andet layout. Anyway, altid bruge nøgletal til at undgå absolutte matchende emner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back