presserende Hjælp Om puls transformer gate driver ......

O

olemp

Guest
hej.Jeg forsøger at opbygge driver til fase flyttet DC-DC-konverter topology (figur 2).
at teste driver jeg har bygget
fig. 1.men jeg could't opnå en vellykket resultat.
Hyppigheden af de PWM pulser er 85khz.puls transformer vil køre en MOSFET som har 8NF input kapacitans.
simulere det jeg har lagt 10nf til output.
center området pulsen transformer (EE kerne) ca 0.8cm ^ 2
Jeg har tryed forskellige vind nubbers. (11-15-20-28 nummer for hver windind).udgangene på pulsen transformatorer
ikke befinder sig i den ønskede sheap.de er ligesom i figur 3.
også jeg brænder min buffere ...
jeg brug for omgående hjælp.
Hvad vil du foreslå ?..........
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hvis du giver de værdier af spænding i figur 3 og forholdet mellem den transformer, vi kan fastslå, om transformatoren er overlæsse eller ej.Måske skulle du prøve at køre det uden kondensatorer første og se om output spænding er korrekt i henhold til vind-forholdet.Hvis det er lav, da transformatoren er overlæsse og derefter vil du få brug for flere omgange på det primære.Hvis det er overlæsse, så ville tegne sig for din buffere brænding.
Men for mange sving vil øge induktans og der vil være højere omskiftet tab.Ifølge fig3 du har nogle dødtiden, måske det skal være øget en smule.

Tak Sefton.
vende forholdet mellem min transformator 1:1.
og som jeg sagde output af buffere er 16V.
Hvordan kan jeg beregne, om mine transformer mættede eller ej.
er der nogen forbindelse .......
eller kan du forklare dette i en grundlæggende eksempel ...

Du skal beregne max fluxtæthed.Du kan bruge følgende formel:

N = V / 4 * f * A * B

hvor B = fluxtæthed (Tesla)
V = spænding (V)
f = frekvens (Hz)
a = tværsnitsareal af kerne (kvadratmeter)
N = ingen omgange

Jeg har ikke gjort meget ferritantenne design men hvis jeg husker rigtigt en fluxtæthed på omkring 0,05 Tesla bør gøre det.Jeg vil bruge dette som udgangspunkt og eksperiment.
For 0.8cm ^ 2 centrum kerneområde og 16V og 85kHz, får jeg omkring 12 omgange.

Jeg vil starte med 12 sving og sørg for, at peak spænding på det sekundære (V2) er 16V.Hvis denne spænding er mindre end 16V derefter transformatoren er overlæsse, og du bør øge drejninger.
Hvis der ikke er saturation derefter reducere sving med 2 og gør det samme, tjekke igen.Fortsat reduktion af den vending med 2, indtil du ser peak spænding slip på dette punkt, du ved, at det er overlæsse og derefter kan du øge sving med omkring 40% af det sidste resultat.Når du reducere drejninger bør du se produktionen bliver mere firkantede, hvis kerne er ikke overlæsse.

Også på 85Khz, husker huden virkning på wire, men med en puls transformer, bør dette ikke være et problem.

Nogle ferrit kerner har en luft forskel, jeg antager, at dine's ikke.

Jeg har kun tre ting at sige:
1.selv om kredsløbet er symmetrisk, kan der være flux skævhed i transformer, da de to chauffører må ikke være identiske.Jeg foreslår brugen aof kondensator (0.1uF) i serie med den primære.
2.Den MOSFET input kapacitans er variabel, så det kan ikke være præcist modeled af klumpet kondensatorer.Jeg ville bruge den faktiske MOSFETs i selve kredsløb.Bare kort magt-ups, måske endda til en lavere frekvens oprindeligt.Hvis porten drev bølgeformer ser stadig skidt, så er vi nødt til at se på de faktiske transformer.
3.Jeg tror, at modstande i serie med den primære er for lave.Jeg ved ikke, hvad MOSFETs du kører, men jeg tænkte 10Ω samlede bør gøre det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back