Presserende sprørgsmål om EEPROM i PIC 16F84A

A

ahmad_abdulghany

Guest
[Size = 7] Assalamo Alaykom .. Venligst hvis nogen kender de adresser, der er tilgængelige som en EEPROM plads i PIC 16F84A, bedes du fortælle mig, hvad er dem .. dvs jeg har brug for at kende udgangspunktet EEPROM adresse og slutningen Adresse, hvor jeg kan læse og skrive unvolatile data i dem .. Jeg håber du kan forstå mig .. og kan svare mig også .. [/size]

Salam Ahmad Hvis yu bruger PICBasic Pro, så du kan få direkte adgang til EEPROM er DATA kommandoen bruges til at skrive eeprom på programing tid, Læse & skrive bruges til at få adgang eeprom while PIC kører. Hvis du har brug for yderligere hjælp i PICBasic Pro, så jeg manden ;)

tak for din hjælp .. men der er ikke tid til at lære nyt sprog nu .. Jeg bruger assembler .. Jeg ved, du kan sige, at det er fra de gamle tider .. men det er mit studie i collage ikke min humlet .. så hvis du kan hjælpe direkte i assembler .. du gøre .. og så vil jeg promize at jeg vil lære BASIC og C og alle andre sprog i Shaa allah :)

Salam ya sokkar Du er nødt til at lære PICBasic Pro, og du ved, at jeg lovede dig at hjælpe, når du forsøger at lære det, nogen måde, montage er ikke fra gamle tider, da vi var at tage i går om PCB fremstilling, jeg fortalte dig, at hånd tegning er fra gamle tider, mens enheden er at gøre tingene på den hårde måde, men perfekt og præcis måde. Salam ya 7elo

hi første adresse: 00 slutadresse: 63, så du har 64 byte eeprom kan du blot skrive til den med: Skriv 5, der sætter din variabel i den femte placering af eeprom og du kan blot læse fra det med: Læs 10, som har lagt den tiende placering antallet af eeprom i din variabel. som du gætter 5 og 10 var eksempel. du kan sætte hvilken som helst adresse fra 0 til 63. Assalamo Alaykom ya Akhavai.

Hvis du ønsker at gøre dette i forsamling med MPLAB du gøre følgende:
Code:
 org 0x2100, placering 0 i eeprom, gyldigt i op til 0x213f for PIC16F84 de "Mine EEPROM data", 0, 0x01, D'2 ', B '00000011 '
Dette vil fortælle programmøren at skrive disse værdier til EEPROM når du brænder chippen. Hvis du er interesseret i at skrive og læse EEPROM fra et program, skal du læse databladet i afsnit 3. Gyldige adresser er 0 til 63 (0x3F). Følg den rækkefølge i dataarket. Jeg har også EEPROM forsamling kode til læser og skriver til rådighed i en include-fil på min hjemmeside.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back