primitiver bibliotek for kadencen IC5

S

sutapanaki

Guest
Hej,

Kan nogen forklare, hvordan man kan skabe primitive symboler for IC5 kadencen virtuos.Jeg har modeller for transistorer, modstande, caps osv. men jeg har ikke de symboler af disse til brug i skematisk tegning og derefter til netlist for simulering.Jeg har brug for at skabe de symboler, men ikke ved hvordan.
Modellerne er ikke for spøgelse.

IC5 omfatter bibliotek analogLib med alle analoge komponenter (BJT, PMOS, NMOS, modstand, kondensator, spænding og nuværende kilder og så videre).Dette bibliotek icludes symboler med egenskaber for samspil med model og simulator (skabe netlist).For i begyndelsen er det nok til at designe skematisk.Senere kan du oprette dit eget bibliotek, men i dette tilfælde vil jeg anbefale brug forenet symboler (som i analogLib) for nye bibliotek.Ellers vil du have problemer med skematiske, hvis du vil ændre bibliotek i dit design.
De nævnte du ikke har skræmmebilledet model.Hvilken slags model har du (især for transistorer)?

Yes, that's nice.Jeg formodede noget som dette.Kan du forklare, hvordan man kan knytte særlige simulator til disse symboler fra analogLib.Hvis dette er gjort på alle.Eller måske punkt mig til et dokument, hvor jeg kan læse om alle de særlige forhold.Der er en ting mere - i mine modeller komponenterne er beskrevet som subcircuits med et bundt af parametre.Så jeg har brug for symboler at kalde subckts.Er dette muligt med analogLib?Modellerne er for e1do

Det er meget vanskeligt at forklare, hvordan du bruger kadencen i par ord.Læs kadencen dokumentation
Komponist Brugervejledning: oplysninger om redigering af ejendomme
AnalogArtist User Guide: om, hvordan du setup stien til din model bibliotek og køre simulation
Spøgelse Reference: ca model syntaks.
Held og lykke.

Type icfb &
derefter goto
Tools -> Library Manager i menuen Funktioner af CIW

vælge grundlæggende fra Bibliotek Manager

her den omfatter næsten alle fælles anvendes grundlæggende element.
Held og lykke

OK, men så hvordan man kan knytte den til de modeller, jeg har?

Bare omdøbe modellen og symbol samme navn.Du har mulighed for at simulere ved spøgelse eller Hspice.Som en gør du dig?

Ingen af dem.Jeg har modeller for Eldo.Simulatoren er allerede integreret i analog kunstner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back