PRIORITY ENCODER ......... hvad betyder dette så gøre?

G

Guru59

Guest
hi ..... Jeg vil gerne vide, hvad PRIORITY ENCODER gør ....? Hvad er fordelen ved det ....? hvor det hovedsageligt bruges ..? tak .....

Prioritet encoder er ligesom at gøre dette: if (betingelse 1) og derefter gøre det vigtigste else if (betingelse 2) så gør noget andet ..... else if (betingelse n), så gør det mindre vigtige ting end if

En 4-bit prioritet encoder (også nogle gange kaldet en prioritet dekoder). Dette kredsløb grundlæggende konverterer 4-bit input til en binær repræsentation. Hvis indgangen n er aktiv, er alle lavere indgange (n-1 .. 0) ignoreres: x3 x2 x1 x0 y1 y0 ------------------ 1 XXX 1 1 0 1 XX 1 0 0 0 1 X 0 1 0 0 0 x 0 0 prioriterede kodere er almindeligt for interrupt-controllere, for at vælge den mest kritiske ud af flere interrupt anmodninger.

Tak for, at Salma .......... men kan du være mere specifik ABT præcis hvad og hvor præcist det bruges ......... tak ....

Hej, Forestil dig du har en mikroprocessor med kun én ekstern INT. Nu vil du håndtere flere eksterne INT, så du lægge alle dine INT på de prioriterede encoder-indgange og gennem en OR-gate til uP INT pin. Når en INT opstår, du lige har læst udgangen af ​​den prioriterede encoder for at vide med INT er aktiv. Jeg håber, at jeg har været klar. Hilsen. Franck.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back