problem i avr c-koder

E

engineer khan

Guest
?? hvad betyder følgende midler i lcd interface program (plz nogen hjælpe mig brødre)
Code:
 lcd_cmd (unsigned char element) {dataport = post, ctlrport = (0

Begge kode notering gør det samme, undtagen for forsinkelsen (50) i den første notering.

Jeg tror problemet er med den kompleksitet her, forfatteren til den kode, forsøgte at gøre koden klart, men det kan blive mere kompliceret i en uerfarne øjne. (S) forsøgte han at understrege 'rs' og 'RW «bits skal være 0, når' en 'klokkes:
Code:
 ctlrport = (0

hvad>, |?? stå for kort disse plz,,,, kan ikke v bruger de samme c-koder som for 8051, som jeg har givet i tidligere indlæg????

Har du gjort en søgning efter C-importører? Hvis ikke du skal, kan du finde mange websider forklare disse.

[Quote = ingeniør khan, 1139411]??????? Hvad>, | stå for kort disse plz,,,, kan ikke v bruger de samme c-koder som for 8051, som jeg har givet i tidligere post [/QUOTE]> forskyder bit til højre. Hvis PORTA = 0b00000001, hvis det rykkes til venstre bliver det 0b00000010, altså 1PORTA 8PORTA: den værdi, forbliver den samme. | Er en bitvise ELLER operatør.

Det er ikke korrigere adfærd, du har beskrevet er roterer ikke flytte. For en højre skift ved 1 på en byte giver 0 og en venstre skift med 8 giver også 0, hvis den oprindelige værdi er 1.

Der er ikke nogen operation anvendes på »ctrlport« i 1. linie, det er bare fyldt med en ny værdi som en '0 'flyttet' en 'antal gange, der er stadig et '0'. I 2. linje er det igen læsset med en ny værdi, men denne gang 3 værdier ORed. Mens "(0

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back