Problem i Matlab M-fil programmering

Z

zapak

Guest
Hej!Jeg har et lille projekt, som kræver programmering i Matlab.Mens debugging, bemærkede jeg, at en eller anden grund, er denne software ikke beregne fordelingen af komplekse tal meget præcist.På grund af dette, var der en betydelig forskel i svarene beregnes manuelt ved hjælp af en lommeregner, og dem, der produceres af programmet.For så vidt angår rigtigheden af syntaksen er bekymret, jeg er temmelig sikker på, jeg har ryddet op på alle de fejl, efter at have gennemgået de koder utal af gange.

So, anyway!Mit spørgsmål er: hvad der forårsager denne fejlagtige beregning af fordelingen af komplekse tal i m-fil programmer?(just like converting to a better solver as in case of Simulink)

Også, er der nogen måde at forbedre nøjagtigheden?
(Ligesom at konvertere til en bedre solver som i tilfælde af Simulink)

Hi Zapak,

det er underligt for mig.
Har du et eksempel, der viser den unøjagtighed, du taler om?
Hilsen

Z

Som hjælp af Matlab siger: Alle beregninger i Matlab er udført i dobbelt præcision.
Så måske skulle ændre den nøjagtige af produktionen.bruge kommandoen såsom 'format længe' eller 'format lang g', osv.Ryan

Zorro er rigtigt, zapak du skal sende et godt eksempel og illustrere dit problem.hidtil har jeg ikke fundet matlab har sådanne problemer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back