Problem matchende antennen.

M

mirriyaz

Guest
Hiiiiiiiii dér,

I'm designe en 4 element lineære microstrip p (at) tch antenne array, der skal drives på 10GHz, jeg bruger 50-35-50ohms corporate foder til antennen, mit problem er, at min antenne er resonating på 8,6 GHz ikke 10GHz, også, at den stråling mønster er udgangen brand snarere end broadside, så jeg har forsøgt indtil nu, leger med den Indsatser længder, fodring linje længder, og også p (at) tches længde for at justere den frekvens, men til ingen nytte , også min stråling mønster er det samme, jeg
har prøvet alt for matching med yder-kurver, V nedskæringer etc til min feedline men ingen forbedring, jeg kæmper for, hvis nogen kan fortælle mig nogle forslag og anden måde, hvordan jeg kan forbedre min stråling mønster og min frekvens tilbage til 10GHz, jeg ville sætte pris på, jeg bruger HFSS v9.0 for simulation,

Thanx in advance.

ciao.

Hej!

Hvad angår resonanskredsløb frekvens, er din enkeltelement genlyd på 10 GHz?Hvis ikke, hvad med nedtrapning hele strukturen af faktor 8.6/10?

Hilsen,
abti

Hej:

Du bør forklare mere om din stråling boks.Hvis din stråling boksen ikke er i lodret retning, du bør manipulish det.Jeg tænker i sådanne stactures din stråling rubrik skal være rektangulære, og det
er bundfladen skal være meget tæt på din jordplanet og det øverste flade skal være 4times langt fra jordplanet.også det er bedre, at de sider overflader valgte tæt på jordplanet sider.

held og lykke

mirriyaz wrote:

Hiiiiiiiii dér,I'm designe en 4 element lineære microstrip p (at) tch antenne array, der skal drives på 10GHz, jeg bruger 50-35-50ohms corporate foder til antennen, mit problem er, at min antenne er resonating på 8,6 GHz ikke 10GHz, også, at den stråling mønster er udgangen brand snarere end broadside, så jeg har forsøgt indtil nu, leger med den Indsatser længder, fodring linje længder, og også p (at) tches længde for at justere den frekvens, men til ingen nytte , også min stråling mønster er det samme, jeg har prøvet alt for matching med yder-kurver, V nedskæringer etc til min feedline men ingen forbedring, jeg kæmper for, hvis nogen kan fortælle mig nogle forslag og anden måde, hvordan jeg kan forbedre min stråling mønster og min frekvens tilbage til 10GHz, jeg ville sætte pris på, jeg bruger HFSS v9.0 for simulation,Thanx in advance.ciao.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back