Problem med 4-bit ALU Design

D

Digit0001

Guest
Hej Jeg har problemer med at designe en sandhed tabel for de 4-bit ALU. I dokumentet beskriver de specifikationer: View attachment 53 Mit problem er, hvordan ville jeg kombinere det aritmetiske bordet med den logik bord i en tabel? Den eneste måde jeg kan tænke på er at gøre det i separate tabeller Dette er hvad jeg har til kode:
Code:
 proces (A, B, sel, sCIN, CIN) begynde sag sel er, når "00" => HHHH null; ende sag, sag sCIN er - sCIN GGGGGGGG null; ende sag;
PS

Dette kan gøres nemt, hvad jeg føler er du kan klub nogle af de operationer som XOR, ADD: A + B og endda A +1, A + B + cin, AB disse er alle fulde adder afhængige operationer ... Lad os sige, du har implementeret fuld adder for A + B + Cin derefter for A + B select Cin = 0, for A +1 select B = 1 og Cin = 0, for AB levere BS 2-komplement osv. .. Forestil dig alt dette på RTL niveau ... hjælp muxes, registre, adder. godt, Dont du tror skift operationer bør være der i ALU ...

lad os sige jeg stadig ønsker at holde driften i tack, ville jeg stadig kræver to case erklæringer til tabellerne

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back