Problem med at få korrekte gevinst i HFSS simulation

A

ablendos

Guest
Hej .. Jeg simulere antenne med HFSS. Men jeg får de gode VSWR, freauency punkt og stråling mønster. Men gevinsten er altid galt ved dipol, monopol, og patch antenne. Har nogen få mig en eller anden måde at afhjælpe dette problem??? Tak

Mange ting kan påvirke den gevinst, fx foder match netværk. Upload dit stuctures, og mange gode mænd vil hjælpe dig til at kontrollere dem. asdfaaa vil hjælpe dig, og vi kan også lære af dem. ^ _ ^

hi .. venligst se min dipol strusture og jeg har nogle spørgsmål at stille. (1) sloution typen (2) grænse afstand

1.Driven Modal - beregner modal-baserede S-parametre. S-matrix-løsninger vil blive udtrykt i form af de indfaldende og reflekterede beføjelser waveguide tilstande. 2. Driven Terminal - beregner terminal-baserede S-parametre for multiconductor transmissionslinie porte. S-matrix løsninger vil blive udtrykt i terminalen spændinger og strømme.

Har man beregnet den indgangsimpedans? nu i din strukturere slået havnen impedans blev antaget 50 ohm.

hi .. jeg kan få det gode VSWR resultat. Men jeg kan ikke få retningsvirkning 2.15dB for dipol. Tak for dit svar ......

Jeg pludselig huske, at længden af hver arm af dipol skal være lidt kortere end én ud bølgelængde i din struktur. Fordi ved udgangen af hver arm, er den nuværende ikke er nul, og den tilsvarende længde dipol vil være en smule længere. Med venlig hilsen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back