Problem med at modulere oscillator (POS 150) med en MPX lydsignal

S

savnik

Guest
Jeg bruger POS-150 som oscillator for FM-båndet (87,5-108 MHz). Når modulere oscillator med en MPX-lyd, det spiller godt, men gør ikke segregering i de kanaler, hvis jeg modtager oscillator med en stereo radio for FM-båndet. Kun tænder på LED, som er for at vise, når stationen er i stereo. Hvorfor sker det;

Hvis du gør modulere dette VCO bør du sørge for, at niveauet vil give nok afvigelse af FM-luftfartsselskab. Det førte stereo tændes på et lavt niveau af pilot tone 3-4Hz af den optimale 7-10kHz påkrævet for god stereo adskillelse. Også frekvensrespons skal ligge fladt fra omkring 20 Hz til omkring 50kHz

Når modulere oscillator (POS 150) med en MPX lydsignal, ikke gør adskillelsen, hvis jeg modtager oscillator med en stereo FM-radio band, men kun tænde LED, som er at vise, når stationen er i stereo.

For stereo adskillelse af 40dB din FM oscillator skal have flad frekvensgang indenfor 0,1 dB op til 100 kHz, hvis du planlægger at bruge RDS også. Foran varicap diode der kan være modstand forbundet til DC-indgang, og det er sammen Vith diode kapacitans danner LPF. Spørgsmålet er, er POS velegnet til MPX graduering overhovedet. Du bør tjekke det først. Du bør kontrollere dit kredsløb foran POS for frekvensgang også. Stereo LED er drevet af 19kHz pilot tone i MPX, og det er om lavfrekvent side, så mindre svækket.

[Quote = Borber] For stereo adskillelse af 40dB din FM oscillator skal have flad frekvensgang indenfor 0,1 dB op til 100 kHz, hvis du planlægger at bruge RDS også. Foran varicap diode der kan være modstand forbundet til DC-indgang, og det er sammen Vith diode kapacitans danner LPF. Spørgsmålet er, er POS velegnet til MPX graduering overhovedet. Du bør tjekke det først. Du bør kontrollere dit kredsløb foran POS for frekvensgang også. Stereo LED er drevet af 19kHz pilot tone i MPX, og det er om lavfrekvent side, så mindre svækkede [/quote] Jeg har prøve, og den nyere model MOS 114, men resultatet er det samme, og jeg ved ikke hvorfor;. Med andre oscilator Jeg har ikke problems.The adskillelse er ok.

OK, hvis du testedd med MOS-114 derefter sende dit kredsløb. Der må være noget galt. Bare et forslag: din graduering og PLL udgang til POS bør være lav impedans.

[Quote = Borber] OK, hvis du testedd med MOS-114 derefter sende dit kredsløb. Der må være noget galt. Bare et forslag: din graduering og PLL udgang til POS bør være lav impedans [/quote] Jeg bruger med PLL og uden PLL, men resultatet er det samme.

Hvis POS tilsluttet som i den sidste kreds (ingen PLL) har lav stereo adskillelse så POS er ikke i stand til at blive moduleret med MPX (graduering båndbredde er mindre end angivet 100kHz), eller det har yderligere kondensator koblet mellem DC-indgang og jord. I dette tilfælde indsætter spænding tilhænger foran DC-indgang (ben 8).

[Quote = Borber] Hvis POS tilsluttet som i den sidste kreds (ingen PLL) har lav stereo adskillelse så POS er ikke i stand til at blive moduleret med MPX (graduering båndbredde er mindre end angivet 100kHz), eller det har yderligere kondensator koblet mellem DC-indgang og jorden. I dette tilfælde indsætter spænding tilhænger foran DC-indgang (ben 8). [/Quote] Jeg har teste de samme kredsløb (ingen PLL) og med MOS-114, resultatet, men er den samme. Hvor er problemet eller min fejltagelse;

Da jeg formoder, at problemet kan være input kapacitans af POS eller MOS.

[Quote = Borber] Som jeg formoder, at problemet kan være input kapacitans af POS eller MOS. [/Quote] Jeg har posten kredsløbet af MOS-144 indeni og har ikke nogen kondensator i input. [Size = 2] [color = # 999999] Tilføjet efter 3 minutter: [/color] [/size] Kig på dette: http://www.rfapplication.com/datasheet/Datasheet/RF% 20Kits/PLL -11010K.pdf Jeg har sendt e-mail og hans svar var: Den TXFM-01 er "gennemsigtigt" for stereo multiplexer. Hvis du MPX, kan separete og ikke kun sende de 19Khz pilot-signal, vil du have separate "L & R" Chanel i din modtager.

Anyway dit kit har en lav impedans køre til VCO imput og korrigere kredsløb for PLL-AF combinning. Du kredsløb ovenfor 6dB højdepunkt på 100 Hz.

[Quote = Borber] Anyway dit kit har en lav impedans køre til VCO imput og korrigere kredsløb for PLL-AF combinning. Du kredsløb ovenfor 6dB højdepunkt på 100 Hz. [/Quote] Jeg har ikke købe dette kit. I sin kreds de LF353 (IC6B) for der grund til ham, det har.

[Quote = Borber] Venstre Lf353 er PLL filter og den anden er lav impedans drev [/quote] Hvis jeg bruger dette kredsløb er ok.

Kun på én betingelse: PLL ud skal have lav impedans ligesom i kit diagrammer. Efter 3.3kohm modstand Sagt på en anden tilhænger.

[Quote = Borber] Kun på én betingelse: PLL ud skal have lav impedans ligesom i kit diagrammer. Efter 3.3kohm modstand sagt på en anden følgesvend. [/Quote] Ok, jeg vil prøve det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back