problem med forstærker bygget op omkring IC TDA 7.294

L

Linusswe

Guest
Hej!

fik et problem med en forstærker jeg byggede.

forstærkeren er sættet fra kitsrus nr. 106: http://kitsrus.com/pdf/k106.pdf hovedsagelig består af IC: TDA 7.294Jeg få lyd ud af kredsløbet.Men efter en kort, mens lyden forværres og bliver meget dårlig og forvrænget.hvis jeg skal du afbryde strømmen og umiddelbart forbinde igen lyden bliver klar, men igen fordrejet efter et kort stykke tid.

hvis jeg skrue op for lydstyrken på input pins det også giver grønt lys for en kort stund.hvorfor?

en fik nogen ledetråde, hvad dette kan afhænge af?

Jeg magt det fra 3st 12v batterier, fordi der anvendes i en bærbar Soundsystem.Jeg bruger 2 pins hedder 34 v og-34V, men udelader midten 0v.Jeg gues 0v bruges til anden form for stabilisering, hvis du bruger ufiltrerede DC-strøm?

Ville være fantastisk med en vis støtte!min knowleadge af audio forstærkere er meget begrænsede.

tak!/ / L

Linusswe skrev:

...
.
Jeg bruger 2 pins hedder 34 v og-34V, men udelader midten 0v.

Hi erikl!

tak for dit svar!

ja IC1 pin4 er forbundet til jorden og også R2 og C2
I didnt forstås ben på IC men den magt benene på printet!ked af den forvirring.

så GND på IC er forbundet til GND om PCB, men da jeg dont forstå, hvordan jeg skulle forbinde jord til "DC GND", fordi der og-34V er ikke det samme.

Im forvirret af adskillelse af-DC og GND isnt, at de samme ting?

Hej,

Du skal bruge seks 12V batterier ---- 3 til at generere 36 V og andre 3 til at generere-36V (ikke 34V).Midtpunkt af 6 batterier, som er forbundet i serie er jorden punkt med hensyn til, hvor du måle 36 V og-36V.Tilslut denne begrundelse med PCB jorden.

Hvis du bruger bly-syre batteri, spænding kan gå så højt som 13.8V på et fuldt opladet tilstand.Det betyder maksimal terminal spænding kan stige op til /-41.4V.Sørg for, at IC kan modstå denne levering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back