Problem med model sim

D

deepu_s_s

Guest
Hej venner
Jeg står over for nogle problemer med modelsim.Når jeg bruger `timesacle 1ns/ps i prøvebænk, er i prøvebænk ikke i orden.Hvis jeg fjernet den tidshorisont, var det fungerer perfekt

Thanks and Regards
Deepak

Denne indeholder to syntaksfejl:
`timesacle 1ns/ps

Prøv dette:
`tidshorisont 1ns/1ps

Hvis dette ikke løser problemet, viser os mere kode, så vi kan genskabe problemet.

her er den prøvebænk i verilog
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Uden den tidshorisont direktivet, skal du sige "køre 4000" for at nå de $ stop erklæring.
Med den tidshorisont direktivet, skal du sige "køre 4000000" for at nå de $ stop erklæring.

Måske er det det eneste problem.Jeg kan ikke kontrollere yderligere, fordi modul pattern_detector ikke er inkluderet.

I didnt get u ekko.kunne u forklare mig mere klart.Jeg er i stand til at køre testbench uden tidshorisont uden problemer.nogen måde er jeg herunder pattern_detector ogsåLagt efter 19 minutter:her er det mønster detektor
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Ok, har pattern_detector modulet ikke ændre situationen.Begge måder fungere fint for mig.

Tidshorisont Direktivet ændrer simulation tidsenheder, så du er nødt til at køre simuleringen for tilstrækkelig tid til at nå $ stop erklæring.

(because my ModelSim default time unit is ps).

Uden den tidshorisont direktivet, når det $ stop erklæring på cirka 3.800 HK
(fordi min ModelSim standard tidsenhed er ps).

.

Med den tidshorisont direktivet, når det $ stop erklæring omkring 3.800 ns.Efter at have kørt simuleringen, skal du sørge for at du har zoomet ud for at se hele tiden akse.

Hvis det ikke hjælper, skal du afklare dit første indlæg, "prøvebænk er ikke i orden".Beskrive, hvad der går galt.

men for mig med tidsplan, jeg ikke få uret puls.Jeg bruger modelsim se 6.2g version

Hvad ser du i stedet for uret puls?En flad line?Sorte?Måske viser os en skærm øjebliksbillede af din ModelSim displayet.

Igen, skal du sørge for at køre simuleringen i tilstrækkelig lang tid, og sørg for at zoome ud for at se hele tiden linje.ModelSim undertiden viser kun enden af bølgeform, eller slet intet, indtil du zoome ud.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back