Problem om staven / nul på opamp

G

gdhp

Guest
Hej alle!
Jeg er en frisk mand af analoge designer, jeg har et problem at spørge!
I min viden, hvis der er to måder mellem input og output, er et nul, opstår.Nu er jeg designe et foldet cascode forstærker (som nedenfor).Jeg bruger '. pz "til at simulere alle de nuller og pæle.Fra loggen resultater, fandt jeg flere nuller, og jeg ved ikke, hvor de nuller, kommer fra!
så jeg ville gerne vide, hvordan man forvente, at nuller i forstærkere!Bør jeg overveje al l den snyltende hætte og derefter beregne overførsel funktion?

Af den måde, i den foldede cascode forstærkeren Jeg har fundet en dominere stang, og flere større poler og nuller.hvad fuzzled mig, er alle højere poler er på lige fod med de tilsvarende nuller.Så i amplituden vs freq Bode diagrammer, amplituden er decrese på dominere stang og derefter ændrer ikke efter en højere stang indtil frekvens nå seral G. så jeg vil gerne vide, hvordan resultaterne opstå!

Sidst, thanks a lot!

1.Jeg forstår ikke den funktion I10, der er NMOS på outputtet stadium input node.

2.du skal uploade PZ plottet og frekvensgang plot.

3.normalt, højere stang og nuller er forårsaget af den snyltende hætter på signalvejen

Ive aldrig påberåbt sig den. PZ kommando, vil jeg gøre en mag og fase plot
og finde de poler / nuller ser på marker ..Jeg tror selv i Hspice
manual anbefaler ikke bruger den. PZ kommando.

Først tak alle ansers!

Så jeg ville gerne vide, hvordan jeg ANSYS nul i circuts!Hvilken knude bør i ANSYS

på nul!

Hej
Jeg er en newbi designer også, men dette punkt vil hjælpe dig:

- Wikipedia dokumentation (Analyse og Design of Analog Integrated Circuits. Gray og Meyer, kapitel omkring compesation)

- Når du har en kondensator mellem en node og output node du får mindst et nul i en frekvens (for eksempel hvis kondensator er mellem output node og groud frekvensen er uendelig), på nogen måde, et vigtigt punkt er, hvordan den båndbredde og fase-margin er afected.

- Hvad betyder I16 gøre ?????(den NMOS på outputtet fase) Denne ene giver en masse af kondensatorer på outputtet.

- Hvis du ønsker en formel analisys du nødt til at få overførslen funktion.Men det almindelige form er næsten det samme til to trin opamp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back