problem omkring simulering dielektrisk resonator med CST

G

gliet

Guest
Jeg har et problem med simulering.
Jeg har simlated en dielektrisk resonator med eigenmode Problemløser, og nu vil jeg vide
resonansfrekvens under en bølge incliding!
Jeg har oprettet en mode, men jeg ved ikke rigtigt eller ej!
hjælp mig!
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej,

JEG downloadet dit design men jeg forstår ikke setup.Hvis du ønsker at simulere en hændelse bølge bør du bruge en plan bølge som excitation og ikke en WG-Port.For at overholde resonans du kan bruge et felt sonde i nærheden af eller inde i resonator, da du vil få enhver S-Parameter.

Kun hvis resonator er inde i en hulrum eller hvis du har en uendelig række af disse dielektriske organer kan du bruge en WG port.

F.

RFSimulator, Tak for dit svar!
Jeg har gjort det efter din skriftligt!men sonden område er refleksion felt og incidention område, hvordan kan jeg observere resonator frekvens fra sonden S-Parameter!?
angår!

Hej,

bare sted et felt sonde inde (eller i nærheden af) den resonator.På resonansfrekvenserne du vil blive stærkere felter.Det gjorde jeg.Se resultaterne ..

Den resonator er ophidset af et plan bølge fra venstre.Tre modes er glade inde i resonator.Hvis du ændrer retning af flyet bølge, vil du ophidse andre transportformer.

F.

Hej,

denne gang din sidste struktur med en perfekt elektrisk uendelig GND plan nedenunder resonator.Excitation ovenfra.

F.

hej tak for dit svar!
Jeg har gjort andet mode, men jeg synes, at det ikke er enig med din simulering
kan du give mig alle resultater, som du simuleres i CST (første og andet mode)
opfølgningen er min simulation resultat!kan du give mig nogle råd?

Hej,

hvilken version af MWS bruger du?5 eller 2006?

F.

Hej

Undskyld, jeg ikke har MWS 5 installeret på min computer.Jeg brugte en lineær polarisation for plane bølger langs den af de vigtigste akse.Du bruger en polarisering under 45 grader.Ellers resultaterne enige OK

Du kan også kan overveje at udvide GND plan lidt væk fra resonator.De Boundareis er temmelig tæt på reonator.At flytte dem væk vil øge accuray ..

F.

Hej RFSimulator
Tak for din hjælp, jeg har gjort nogle fremskridt i min forskning!tak!
Nu har jeg et andet problem, I min første simulation, sker jeg følgende fejlmeddelelse:

når spændende med et fly bølge materiale fra det åbne grænser skal homogene

hvad der er galt, ved jeg ikke!
angår!

Hej RFSimulator

Bare eksportere model til SAT 12 eller 14, hvis der arbejder i ver.5 derefter gliet kan importere det
og få den rette struktur.Hvis du har brugt parametre, skal du kopiere *. par fil ligeledes.

pl

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back