H
haircream
Guest
Hej gutter, jeg laver et emne opgave i Uni. Jeg har brug for at designe en tønde shifter (4x4). Jeg gjort banen og nu vil jeg prøve at tegne layout og mødte nogle underlige problem. BTW: Jeg bruger IC-station på RedHat. Til din information, er du samtidig tegne layoutet kan påberåbe sig logikken (kredsløb) og læg dem ved siden af det layout, du skal nok trække at få en bedre udsigt. Hvis du klikker på nogen af de ledninger, vil blokke (komponenter som MOS), der er forbundet ved det fremhæves, og der er en gul linie, der forbinder dem som en guide. Nu, hvor jeg har brug for at jorde NMOS jeg bruger til at opbygge den shifter jeg fandt ud af, at ingen af blokken er fremhævet (den instans af en NMOS - 1 rød poly i midten og 2 metal 1 på stedet), men der er en gul tilslutning af MOS - fra poly til poly men intet er ved at blive fremhævet. Så hvordan skal jeg jorden det? Som næsten alle poly er forbundet til noget andet, nemlig: input eller output. Hvordan kunne nogen ledninger være kortsluttet direkte på jorden? denne dosnt giver mening og derfor jeg kan ikke passere LVS. Jeg håber du fyre forstår, hvad jeg prøver at sige, og kan du hjælpe mig>