Problem tilslutning uln2003 relæ driver med microcontroler

• Thread starter patelmitesha@gmail.com
  • Start date
P

patelmitesha@gmail.com

Guest
Hej, jeg m nyt til elektronisk felt, så mit spørgsmål måske lyder dumt 4 u. Jeg ønsker at styre sin relæ ved hjælp af microcontroler så jeg har køb uln2003 baserede relæ driver bord. Jeg har programmeret microcontroler at blinke førte efter 10 sek. Microcontroler fungerer fint, og LED blinker, men når jeg slutter den til relay driver det ikke virker .. En ting bemærkede ihave er, hvis jeg holder til ledning relæ, der er forbundet til microcontroler .. Det fungerer og ledes tilsluttet relæet er glødende .. Pls hlp mig .. Og giv mig løsningen af ​​mit sily spørgsmål ..

Her er linket hvor u kan finde fuld beskrivelse af relæet bord, som jeg meters dybde med. [Url = http://probots.co.in/index.php?main_page=product_info&cPath=67_85&products_id=369] 4 Channel Relay Board - Rs. 162,00: Probots - Indien Elektronik og robotteknologi Superstore [/url]

ok, hvordan har du tilslutte den med relæer controller sidetilslutning også sætte

Hej, jeg m nyt til elektronisk felt, så mit spørgsmål måske lyder dumt 4 u. Jeg ønsker at styre sin relæ ved hjælp af microcontroler så jeg har køb uln2003 baserede relæ driver bord. Jeg har programmeret microcontroler at blinke førte efter 10 sek. Microcontroler fungerer fint, og LED blinker, men når jeg slutter den til relay driver det ikke virker .. En ting bemærkede ihave er, hvis jeg holder til ledning relæ, der er forbundet til microcontroler .. Det fungerer og ledes tilsluttet relæet er glødende .. Pls hlp mig .. Og giv mig løsningen af ​​mit sily spørgsmål ..
Bestyrelsen kræver en forsyningsspænding på 11-13V AC / DC enten af ​​tønden stikket, eller hvis DC af pinden mærket V + på JP2, en grøn LED skal lyse, hvis tilsluttet korrekt. Tilslut IKKE denne linie til din microcontroller, det leverer relæspoler og permanent skade dig microcontroller. Tilslut din mikrocontroller til stiften markeret GND på JP2, det gør den begrundelse fælles mellem både din microcontroller og relæ bestyrelser. Forbinde din mikrostyreenheden at tappene mærket R1, R2, R3, R4, på JP2, et logisk højt påføres disse stifter tilkobler den tilknyttede relæet. BigDog

ok, hvordan har du forbinder det med relæer controller sidetilslutning også sætte
Her er dev bestyrelsen jeg m bruger til at forbinde med relæ bord .. [Url = http://www.xboard.extremeelectronics.co.in/Know_xBoard.htm] xBoard v2.0 - Advance AVR Development Board til 40 PIN Atmel AVR ICs [/url] Jeg vedhæfter 12v (2amp) DC strømadapter til kvindelig dc stik af relæ bord. Og 12v (500 mA) DC Power Adapter til magten, hvor er der i dev bord. Jeg har skrevet en prog til at blinke bruger LED bord, så fjerner jeg J1 jumper og tilslut det til R1 af relæ bord .. [Color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 09:26 ---------- Forrige post var på 09:13 ----- ----- [/size] [/color] Faktisk har jeg m bruge 12v (2 Amp) DC strømadapter .. Og jeg m slutte den til DC kvindelige connnector om relækort .. Så du ønsker at sige .. Jeg skulle fjerne den derfra, og give denne levering til relækort bruge + ve (pin 1 af JP2) og jord på ben 2 på JP2 af relæ bord? Og så giver logisk 1 eller 0 bruger mikrocontroller til R1 af JP2 om relækort?

Faktisk har jeg m bruge 12v (2 Amp) DC strømadapter .. Og jeg m slutte den til DC kvindelige connnector om relækort .. Så du ønsker at sige .. Jeg skulle fjerne den derfra, og give denne levering til relækort bruge + ve (pin 1 af JP2) og jord på ben 2 på JP2 af relæ bord?
Nej, enten måde er fint, betyder LED1 PWR lyser op, når du anvender 12V DC strømmen til tønde Jack? Men, du stadig nødt til at gøre Ground fælles mellem Relay bestyrelsen og AVR Dev bestyrelsen, derfor vedlægge en jumper wire fra GND på JP2 af relæ bestyrelsen og derefter vedhæfte den anden ende til en af ​​de GND forbindelser på AVR Dev bestyrelsen .
Og så giver logisk 1 eller 0 bruger mikrocontroller til R1 af JP2 på relæ bord
Ja?. R1 til Relæ1, R2 til Relæ2, .... BigDog

Oh .. Ja .. Det er arbejdet endelig ..:-D Jeg er så glad .. Jeg m ikke i stand til at finde et ord til at udtrykke mine følelser .. Mange tak ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back