Problemer Design DC-DC Step Down Converter

M

macmmt

Guest
Hej,

Im udforme en step-down DC-DC-konverter.Indgangsspændingen er 7V og jeg ønsker en udgangsspænding på 2V.Kontrol sker gennem PWM med en IC 555.Det skifter frekvens 300kHz.

Jeg har forsøgt at gøre det arbejde, men det gør ikke.Jeg vil gerne, du hjælpe mig med at kontrollere det til at finde eventuelle fejl.Lad mig vide, hvad der sker med dette kredsløb.Jeg har vedhæftet banen design.

Mange tak for din hjælp.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

To bemærkninger:
- Du kan ikke drive en NMOS-FET denne måde.Der er behov for 5 til 10 V Vgs at tænde den.Switchers med NMOS output etape
anvender typisk en bootstrap kredsløb til at køre FET.Consult eksisterende kredsløb eksempler.

- En buck konverter med ureguleret PWM giver meget dårlig udgangsspænding stabilitet.Uden belastning, udgangsspænding
stiger op til indgangsniveauet.

Hej,
Du har ikke nogen feedback-sløjfe så din udgangsspændingen er ikke reguleret.Det vil bare fortsætte med at stige op til Vin.
Du har brug for feedback tilslutning til at kontrollere printkapacitet på din PWM signal.

Hvordan ville du gøre den feedback forbindelse med en 555 til at regulere de udgangsspænding?

Hi Macmmt,

Hvorfor har du til at bruge en 555 timer?
Du kan købe et skridt ned Controller IC stedet for at bruge 555 timer.

Dette kredsløb give nogle tilbagemeldinger Contol at ændre på tid og en vis regulering.

* C5 blev tilsat for at holde simulatoren konvergens lykkelig.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hi Skowe26

Det er et projekt, og jeg er nødt til at bruge de 555 timer som indehaver af den stepdown kredsløb.

Tak for det ledningsdiagram.Jeg har endnu et spørgsmål.Why do u nødt til at bruge en optokobler?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back