Problemer med at bruge NDIMS i Matlab

U

usernam

Guest
Jeg forsøger at bruge ndims til at beregne den dimension af en matrix. Men det altid returnerer en værdi på 2. Når jeg kontrolleres på hjælp, jeg fandt dette.
For Java arrays og Java arrays af arrays, NDIMS altid returnerer 2.
Hvad betyder det og hvordan kan jeg løse det. Er der nogen anden måde at finde den dimension af en matrix. Thnx

Størrelse kun giver mig antallet af kolonner og rækker. Hvis matrix er ikke-invertibel så antallet af rækker eller kolonner Arent lig med dimension.

Antallet af rækker og kolonner er svarer til dimensionerne af en matrix. Måske du forveksler det med rang af en matrix? Du kan hente rang med rang (A).

Deres andet notat, er tvetydigt! hvad gør du mener dimension?

Hej. Du skal bruge længde (størrelse (array_variable_name)) for at få den dimension i et array. En matrix er defineret som et 2D-array, som er manipuleret af et sæt af forudbestemte algebraiske operationer.

hvis u betyder "rang", så det er antallet af uafhængige rækker eller kolonner, men som blev nævnt før, en matrix er et 2D-array, der har rækker og kolonner, behandles af dem i størrelse (matrix), men hvis u ønsker, at antallet af elementer i en matrix, så u kan bruge: prod (størrelse (matrix))

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back