Problemer med Colpitts oscillator

T

Trasponder

Guest
Jeg har et problem i at simulere kredsløbet nedenfor med pspice.I har taget det direkte fra bogen af Sedra & Smith, men svingninger ikke start.Where er problemet?

Ikke alle programmer simulere OSC kredsløb godt. Jeg kender ikke Orcad, men jeg havde de samme oplevelser før med Protel 99SE. Prøv den studerende version af ANsoft designer eller Multisim. Du kan også tjekke for korrekt åben sløjfe præstation med dit program for at sikre, om fase-skift og få margen.

Hej ... Jeg tror at kende årsagen til, at din simulering ikke starte! Selvfølgelig vi starter fra det punkt, at kredsen får Barkausen betingelser .... u bør kontrollere disse betingelser åbne løkke i en god pointe, og kontrollere, at de er opfyldt. Så u skal sætte en tidsvarierende ophøre i dit kredsløb ... for eksempel u sætte en strømforsyning, som et skridt på tidspunktet starter din simulering ... Hvis din simulation er lang nok u vil se alle de forbigående, indtil u nå steady state ... så hvis u ændre start tilstand reaktive elementer u vil se en anden forbigående .. for nogle indledende betingelser for reaktive elementer u vil ikke se forbigående ... nyd dig selv med disse tests ... aless_vettoriale

under forudsætning af, at udformningen af oscillator er noget problem, så til transient simulering, skal du perturbere en node af kredsløbet ved kort varighed aktuelle puls eller i PSpice kan du indstille node spænding. Sæt en af node spændinger forskellige fra det fm punkt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back