problemer med impedans i hfss

S

Sanders

Guest
når du bruger hfss jeg fandt nogle problemer som følge

1 I øjeblikket er jeg simulerer en multi-band monopole antenne fodret med en microstrip-line.In hfss, jeg indstille impedans klumpet havn placeret i den ene ende af microstrip-linje, der skal 50ohms.From den S11 plottet jeg finde to resonanser på ca 8GHz og 26GHz, men hvad jeg virkelig ønsker er en resonans står mellem disse to resonanser (ca. 16GHz). Mit spørgsmål er, hvis jeg ikke indstillede slået i hartkorn havn med en ret impedans, ville nogle af de vigtigste resonanser forsvinde?

2 Så jeg blev foreslået at ændre impedans klumpet havn på den mulige tabte resonans punkt for at simulere S11, men hvad impedans klumpet havn bør være? Er der nogen metode til at opnå det?

3 Hvordan får jeg den kurve viser impedans antenne versus Freq i mit tilfælde? Så jeg kan få den impedans klumpet havn. Quetion anden er, hvad er forskellen mellem impedans klumpet havnen og impedans antenne ?

så mange spørgsmål!Jeg know.but helst hjælp vil være appretiated, på forhånd tak, hilsen!

Hej, hjælp mig, vil please.I værdsætter din hjælp og indikation.

Venlig hilsen!

Hej kammerat!
Du kan konstruere en model af microstrip linje og derefter foretage en luft-feltet for at indeholde den linje, skal du huske, skal du tildele to bølge-porte på begge sider af microstrip linje, de tildeler luften boksen stråling grænse, når beregningen er færdig, kan du plot Port (z0), er det charactoristic impedans microstrip linje.Bare prøv det !!!!!!

håber det nyttigt ~!

Edmund

først tak for dit råd!

Jeg er blevet rådet til ikke at indstille bølge havnen i luften boksen, så her du rådgive at konstruere en model af microstrip linje og derefter foretage en luft-feltet for at indeholde den linje, og tildele to bølge-porte på begge sider af microstrip linje, jeg tror den bølge havn vil være i luften feltet, ville det være uforeneligt!

Et andet problem er som en bølge havn (rektangel) bør fastsættes tilstrækkeligt stor (ofte 4W og 5h) for at få nøjagtige resultater, og ved høje freqenciy sin λ / 4 kan være mindre end 4W eller 5h, så hvordan man kan løse det?forstørre luften boksen til mere end λ / 4 for at bremse simulere hastighed?det sidste spørgsmål: kan den bølge-porten, der er på siderne af den luft boks?så mange spørgsmål, too.any kommentar og hjælp vil blive værdsat, endnu.

Venlig hilsen!

Hej Sanders,

"Jeg har været tilrådet ikke at indstille bølge havnen i luften boksen, så her du rådgive at konstruere en model af microstrip linje og derefter foretage en luft-feltet for at indeholde den linje, og tildele to bølge-porte på begge sider af microstrip linje, Jeg tror, bølge havn vil være i luften feltet, ville det være uforeneligt! "

Hvis din waveport er inde i luftfilterkassen, det er et problem, men hvis waveport er på forsiden af luftfilterkassen, er det ikke et problem, selv HFSS vil give dig en advarsel om, at de ligger på hinanden ..

Den metode, der foreslog, var den bedste til at finde den impedans transmission line.Du kan også bruge gratis software som Txline fra AWR (hvis jeg ikke er forkert) at få en meget god tilnærmelse uden EM simulering af en transmissions-linje.

At plotte impedans antennen wrt frekvens, kan du skrive en ligning for den impedans, som et output variabel i din rapport.

Jeg har ikke arbejdet med klumpet havne et parti, så mine kommentarer om disse kan være upræcis.Men hvor det er muligt, jeg bruger waveports.Efter min mening giver Tey bedre resultater og større funktionalitet for efterbehandling også ..
Lad mig vide, hvis du har problemer efter denne ..

Ananth.

Tak!

Så hvordan man skriver en ligning til descripe impedans antennen vs frekvens, tak!anden quetion: hvorfra S11 er opnået?Z: lumpport eller impedans antennen? Er der nogen forskel mellem dem?Venlig hilsen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back