problemer med inverter strømninger

C

cachapo

Guest
Hej alle,

Jeg har en tre fase inverter kredsløb til at styre en BLDC motor.Jeg har sat den nuværende sensorer i DC bus og i to af de tre faser.DC-bus-sensoren viser en strøm, der er det samme som at strømforsyningen (for eksempel 2A), men de to fase sensorer viser en strøm, som er meget højere (ca. 5A).

Er der nogen der har en idé om, hvad der sker?Thanks very much

(Sorry for my english)

Lyder som et rigtigt arbejde PWM drev.Også reaktive fase nuværende komponenter ikke bidrager til bussen nuværende.

tak FVM,

Jeg synes, det virker også OK, men jeg forstår ikke, hvorfor den nuværende fase er langt højere end DC bus nuværende.Hvad mener du med "reaktiv fase nuværende komponenter ikke bidrager til bussen nuværende"?Hvorfor gør de ikke bidrager?

Tak for din tid.

Er du køre den BLDC motor på en måde, at kun 2 faser er aktive på én gang.Dette er en ganske almindelig måde at køre BLDC motorer.Normalt oversiden skifte af frekvensomformeren er tændt og det nederste skifte af anden fase får PWM signal.Således når bunden slås om den nuværende fase stiger og er lig med Bus nuværende.Når bunden kontakten slukkes, bussen nuværende falder til nul, mens induktans af motoren får fase nuværende forfalde lineært.Så da bussen nuværende dråber nul for en del af cyklen, og de nuværende fase ikke, den nuværende fase har et langt højere gennemsnitlig værdi end bussen nuværende.Hvilket er normalt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back