Problemer med PC Keyboard på bootstrap

M

mk3

Guest
Jeg grænseflade en enhed fungerer som en AT tastatur til en pc. Efter at have læst alle de docs jeg var i stand til at finde på "nettet Jeg har lavet en bestyrelse med en mikro der forsøger at efterligne en pc på tastatur. Kredsløbet og programmet ser ud til at virke, bortset fra den emulerede tastatur på PC bootstrap. Så jeg deaktiveret tastatur check i BIOS ved opstart. Dette virker på nogle computer, men ikke med andre. Også med keyb. test deaktiveret, PC hænger ved opstart venter på noget evigt efter BIOS-skærmen og hukommelsen check ... Enhver har info om dette eller kan forklare bedre for mig? Hvordan kan jeg finde mere information om tider i kebpc comm. på bootstrap, eller en arbejdsgruppe eksempel includingthe bootstrap og tastatur testfase? :?:
 
Første ting du skal tjekke, at din 'tastatur' sender Basic Assurance Test resultat - AA til gode, FC (eller noget andet) til fiasko. Dette bør sendes tidligst 600ms eller senere end 900ms efter afslutningen af ​​Power-On-Reset, som varer mellem 300ms og 9s efter power-on. Disse tal er fra den oprindelige IBM AT reference manual, og kan være lidt anderledes for moderne bundkort ;-) BAT Resultatet må ikke sendes (faktisk ikke kan sendes, hvis de overholder grænsefladen spec), indtil bundkortet har tilladt både ur og datalinier bliver høj. Jeg ville have forventet noget kode, du samles op for at efterkomme dette, selv om. HTH Barny
 
Infact det skal fungere som kode følger tastatur protokol specs. Anyway, hvis jeg deaktiverer tastatur test i bios, skal pc'en fortsætte, som om der ikke er nogen tastatur ... : (I AT reference manual, eller en anden doc, erklærede hvor meget strøm et tastatur kan synke fra bundkortet?
 
Du kan fjerne, om dette er et bundkort problem blot ved at starte din mbd med dit frakoblet "tastatur", indstillet til at ignorere tastaturet. Antages det, at problemet med opstart er kun til stede, når enheden er tilsluttet, bør du tjekke dit ur / data interface kredsløb, sørg for, at enheden ikke er misligholdende at trække enten uret eller data lavt under det er reset tid. Jeg synes at huske at skulle bruge ikke-vendende åben collector drivere til C & D til at sikre, at mens mikro i tastaturet er i power-on reset uret og data kan både float høj. Manualen siger tastaturet skal lade dem flyde højt under BAT. Også nødt til at sørge enheden får en ren nulstilling som 5V kommer op, da dette kan være ganske langsomt, og hastigheden af ​​stigningen vil variere med forskellige pc-strømforsyninger, eller forskellige belastninger, som forskellige bundkort. Tilgængelig strøm? Nej, men de manuelle taler om størrelse og vægt, selv om, hvis det hjælper :)
 
PC bundkort støvler normalt uden nogen anordning monteret. Det låser med min interface. Interfacet synker 22.5mA max. ur og data er konfigureret åben kollektor høj. Nu vil jeg tjekke med en logisk analizer og lade dig vide. Tak! : Blink:
 
Ja, interfacet være åben-collector, men du er nødt til at sikre, at når din micro er i nulstille uret og data linjer er frigivet, så de svæver højt, og initialiseringen skal derefter ikke trække dem lave indtil den ønsker at overføre BAT kode. 22mA bør ikke være et problem, jeg ville have troet, at den gennemsnitlige mbd bør være i stand til at yde 100-200mA mindst. LOL Barny
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top