problemer med PM-53 MARANTZ integreret amp

L

lilon

Guest
Hej,

Min pm-53 amp er syg.Det er en del af et integreret system, og den lyd, der kommer ud, når jeg spiller et bånd, radio eller cd (eksterne ikke-integrerede cd-afspiller), er meget svag, når lydstyrken ved max det er næppe nok til at lytte til stille musik .Jeg kan høre en poping lyd, der kommer ud af højttalerne, når strømmen er tændt, så det er ikke alle døde.Hvad kunne det være???

En anden idé, jeg havde var at erstatte pm-53 med en pm-32 (der er en til salg på eBay), men jeg dont kende, hvis de er interchanable.Nogen kender???

Også, I dont have nok point til at hente en service manual, men hvis nogen kunne email mig en kopi jeg ville være meget taknemmelig.

tak

rettelse:

Tak --- ingen svarede min udstationering.Jeg satte den forkerte amp navn - det er ikke PM-53, men PM-493.Jeg har ingen idé om hvordan jeg fik det så galt.Alt andet er korrekt.
tak

Normalt i integrerede forstærker den første mistænkte output etape enheder.Bare se dem.
eller u kan bare prøve at klikke fra centrum af lydstyrken for at bekræfte, om premap er defekt eller effektforstærker, hvis defekt.
Hope this helps.

Thanks very much.Desværre er min faglige færdigheder er ikke gode nok til at håndtere dette selv.Ville sætter stor pris på, hvis du kunne vurdere, om disse muligheder, du har nævnt ville være dyrt at lave af en kvalificeret håndværker.
tak igen

tip fra sidste jeg havde sådanfandt-59V på Rt.Ch.højttaler terminaler.O / P transistorer og alle andre diskrete komponenter i udgangstrinnet tjek på OK.Spændinger taget på ben af Q721 - et STK3102IV.Alle aflæsninger venstre og højre sammenlignelige med undtagelse af de to yderste ben på hver side.Venstre: 1 = 0V, 2 = 0V Højre 1 = 0.2V, 2 =- 9.3V.
Gentages ydre benene på højre kanal.Fandt de var nu 0V & 0V!Re check højttalerterminaler-0V DC.
Amp testet hurtigt.Begge kanaler OK.Som Q721 fælles for begge kanaler dette I / C mistænkt som intermitterende (ejer havde nævnt, at den venstre kanal tider ville skære ud).STK3102IV udskiftes.O / P test: Rt Ch 6,5 mV offset.Lt Ch 7.0mV offset.Enhed OK.

Helt sikkert det vil være enten blot tørre fuger på STK3102IV, eller erstatte det (og tjekke modstande omkring IC også nogle gange har taget ud af 1 eller 2, når IC mislykkes).

Jeg plejer resolder hele amp (og strømforsyningen) PCB som et spørgsmål-of-kursus, når man ser på disse modeller.

Hilsen,
Lanse

Jeg har en PM-53.Er der nogen, der har PM-53 skematisk?Kan han / hun sende den til mig via e-mail.Thanks a lot!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back