problemer omkring chopper forstærker analyse med PSS + pnoise

L

lily1981216

Guest
hej alle! jeg lave støj analyse på helikopteren forstærker med PSS + pnoise.in mit kredsløb Jeg har tre kilder, to puls som ure chopper, en synd kilde som input singnal af amplifier.the puls frekvens er 100kHz, og syndens er 10khz.and indstillingen af pss + pnoise er sådan her:
14_1166164122.JPG
83_1166164166.JPG
[size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 25 minutter: [/color] [/size] så er indstillingen ret? bør sweeptype være vælge familiemedlem? bør input synden kilden sættes? og hvis jeg satte input singnal og jeg vælger "relativ", jeg er nødt til at vælge 10kHz som beat frekvens og jeg spekulerer på, om jeg kun kan se den støj med frekvens aroud 10kHz eller not.where kunne jeg Vis 1 / f støj. kan nogen hjælpe mig? Jeg ser frem til dit råd!

I pnoise opsætning bør du vælge absolutte og valgte række interessegrupper. Jeg ville vælge mere sidebands, siger 100 eller deromkring. I pss setup jeg ville vælge mere harmoniske, kan være på 100. Anden end at, er opsætningen ok. Hvordan du planlægger at observere simulering resultat? Dette er ikke en triviel ting som godt.

ja, det er virkelig et problem, vælger jeg absolut og plottet er sådan her: den første er hele spektret, så den sidste er frekvenserne under 10kHz. Jeg ønsker at overholde frekvenserne under 10kHz. men kan jeg belive resultatet af kadence, hvis frekvenserne ligger under 10kHz?
83_1166413123.JPG
47_1166413179.JPG
[size = 2] [color = # 999999 ] Tilføjet efter 3 minutter: [/color] [/size] oh, styre, takket være dit råd! lilje

Du bør kigge på resultaterne på en anden måde. Der er ingen mening at se på frekvenser over pss Nyquist frekvens, i det mindste i din sag. Da pss frekvens er 10kHz, den Nyquist er 5kHz. Så din anden graf viser den korrekte støj, medmindre du bør begrænse den ved 5kHz. Også, kan du vælge tid domæne prøvetagningssted i pnoise indstillingspanel at sikre, at støj er beregnet på rette tidspunkt - i tilfælde af din forstærker støj egenskaber varierer i tid, ikke altid en sag.

hej, styre nu jeg tror, jeg er forvirret. hvis min signal frekvens er 10kHz. bør ikke Nyquist frekvensen 10kHz? og den effektive samplingfrekvensen bør 20kHz, bør det ikke? hvad betyder pss Nyquist frekvensen henvise til? hvorfor skulle det være 5kHz? tak til dit råd! lilje

Jeg troede, 10kHz er din clock frekvens. Sorry for den forvirring. Generelt bør Nyquist frekvensen i pnoise analyseresultat plot panel halv uret frekvens. Men vent, der er mest støj simuleringer forstærkere udført med input signal er lig med 0. Er der nogen specifik grund til du anvender 10kHz indgangssignalet i din støj simulation?

Jeg tror, at beat frekvensen er din puls frekvens 100kHz indgangssignalet kan bruge en DC spænding med ac = 1

Bare nysgerrig omkring pnoise plot. Fra aviser jeg læser om chopper stabilisering metode, den 1 / f støj PSD af chopper forstærker bør flyttes til ulige harmoniske af sønderdeling frekvens. Men i PSD plottet, kunne jeg stadig se 1 / f phemomenon. Er dette korrekt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back