Problemer omkring interface AT89S52 med 16x2 tekst LCD

K

kit_714

Guest
Hej alle, jeg laver et projekt, som skal styre teksten LCD med AT89S52. jeg fik scuuess i initialisering af LCD ved at tilslutte 8 data pin til port 0 uden brug af ekstern pull-up modstand. Men når jeg forsøger at forbinde til port 1 i stedet og foretage appropritate ændringer i programmet, kan det; t arbejde. kan nogen forklare grunden til fiasko? Tak! Kit

Prøv at bruge modstanden banken for træk up.It normalt works.U nødt til at bruge de armbøjninger, hvor nævnte fror controlleren. læse databladet af LCD og give rigtige signaler til at initialisere LCD. Hvis u ønsker jeg kan sende u koden for LCD for 89c51. Også kontrollere spændingsniveauer på LCD og controller .... Nogle gange uønskede spændingen falder forekomme som kan medføre reducerede forsyningsspændinger for kredsløbet .. Ishan.

Hej, i virkeligheden fik jeg C-kode til interfacing af LCD og MCU. Jeg har stadig har spørgsmål om .... 1. For AT89S52 er andet end port 0, port 1, 2 og 3 internt trukket op. Jeg spørger mig selv hvorfor jeg stadig nødt til at tilføje en ekstern pull-up modstand til port 1 .... 2. er det muligt at forbinde data port til ben end port 0 til interfacing af LCD? Tak på forhånd. Kit

Hej min frind Der er ikke noget problem for 89s52 med LCD nither med port 0, eller med nogen port port1, 2,3 jeg teste alle havne i AT89s52 med LCD-skærm med noget problem port 0, kan ikke arbejde med nogle LCD-Hvis LCD-selv dose't har en pull up modstande ..... Bemærk, at jeg sagde, kan være ... skal du uploade din kode og skematisk at debuge og løse dit problem Regards Medtronic

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back