Problemet med hjerterytme-sensor

B

binu.kr

Guest
hai alle nu IAM arbejder med en hjerterytme overvågning projekt i p16f877a ... finger bruges til at detektere hjerteslag tæller .... men det giver ikke den faktiske tæller .. i en minits sine tæller mere end 256 ... hvis vi ikke placere fingeren i følerdelen sin give en ordentlig optælling betyder '0 '.. men Wen vi placere fingeren mellem høj intensitet rød LED og LDR tæller mere end 256 .. Jeg tror udsving i fingeren påvirker affølingsdelen .. Jeg ved ikke hvordan du vedhæfter ledningsdiagram IAM bruge LM358 og det 7. ben lm358 er sensorens output .. IAM forbinde 7 th pin til en ledand også PORTC0 PIN MEN IAM ikke bruger nogen Pull Up I PORTCO PIN .... KAN U PLAESE Hjælp mig med at løse dette problem DETTE ER Kredsløbsdiagrammet LINK http://onlinetps.com/heartbeat.GIF thankzzzzzzzzzzzzz på forhånd

Det er et dårligt kredsløb til min mening, men jeg hørte ikke et ord om du forsøger at justere sensorens følsomhed, som åbenbart er nødvendigt med kredsløbet.

thaaankz ............ ya IAM forsøger at justere sensoren masser af tid og nogle gange har jeg fået aproximate tælle .. men det ikke konstant .. og nu IAM givet en 100UF capcatior og trække op i output pin af lm358 som er forbundet med Portc0 .. output er bedre end gamle ... men nogle gange dens varierende

Forstår ikke, hvordan du er tilsluttet kondensatoren. En pullup modstand bør ikke ændre noget, årsagen LM358 har en push-pull udgang.

pullup i Rc0 .. og 7. ben lm358 forbundet til en kondensator + ve ben og-ve til GND (100UF)

En ret brutal kredsløb til min mening. En mere alsidig løsning ville være at bruge en lineær AC forstærker med en gevinst på 10 til 100 og PIC ADC som et programmerbart tærskeldetektor. Det ville give mulighed for automatisk gain kontrol og lignende funktioner.

Jeg er enig med FVM, at et dårligt design, da det afhænger af LDR. Det vil aldrig være præcis. I min ydmyge opfattelse "finde den alternative kredsløb".

Jeg kender dens gammel post, men mange af os ønsker at gøre noget i forbindelse med hjerteslag sensing Her fandt jeg simpelt kredsløb [url = http://freecircuitdiagram.com/2009/12/11/heartbeat-tranduscer/] Heartbeat Sensor (Tranduscer) | Circuit Diagram [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back