Problemet med HyperTerminal & pic18f45k20 kommunikation

K

King-Pago

Guest
Hej, Jeg forsøger at få min pic til at sende ordene "YES" & "NEJ" til den meddelelse, der vises, når du kører Hyperterminal. Der er ikke noget specifikt galt med min kode, har jeg gentog de ord, jeg vil gerne sende tilbage til mit RX pin på chippen, og det afspejler, at de er modtaget. Men når jeg prøve at bruge Hyperterminal at vise ovenfor (jeg bruger en USB-kabel til seriel port (DB9)), vises der intet. Jeg har sat den rigtige Baud Rate og alle. Jeg bemærkede lige noget lige nu, da jeg legede rundt med pin 2 på USB-kabel til seriel port, havde jeg en kobber linie, der kommer fra min MAX232 chip, og jeg holdt børste op og ned mod pin 2 (min transmission pin) , den HyperTerminal vinduet reagerer, udskriver ovenstående ord, men de kommer ud med et væld af figurer undesirable.For eksempel ser jeg ting som: &*&^%%#$#[ B] Ja [/ B ]%%$# +_)(&[ B] INGEN [/ B ]******-+/... og så videre, og når jeg ikke gnide den mod PIN2 og simpelthen lade dem i kontakt, sker der ingenting. hvorfor er det at gøre dette? Har nogen nogensinde har oplevet det samme problem, og hvordan har de går om fastsættelse af det. Meget påskønnelse for enhver hjælp. One Love.

kan du sætte billedet af kobber linje fra max232 IC .. Jeg tror, at banen er kommet ud eller fik skåret .. og når man gnider derefter forbindelsen bliver oprettet ...

kan du lægge billede af kobber linje fra max232 IC .. Jeg tror, at banen er kommet ud eller fik skåret .. og når man gnider derefter forbindelsen bliver etableret ...
Nej, problemet var ikke kobbertråd. Det var bare en ledning jeg skære fra et kabel, og brugte det på mit projekt bord at etablere forbindelse mellem kredsløb komponenter. Men, heldigvis, det lykkedes mig at løse mit problem lige her til morgen. Det faldt mig sidste aften, at jeg kan levere forkert spænding til MAX232 chip, fordi jeg allerede vidste, at min USB-kabel til seriel port var fint fra en tidligere test jeg løb på det. Jeg var ved hjælp af standard spænding på PICKIT3, typisk sendt til 44pin demo-boards de kommer med. Her til morgen jeg simpelthen øget spændingen til sin tilladte maksimum, 3.5V, og jeg fik en markant god respons. og en anden problem var plads ASCII tilsvarende karakter (jeg tror, at det er 0x20)-en eller anden grund, var dette ødelægge mit display med mærkelige tegn, jeg brugte en horisontal fane (0x09), og resultaterne var mere end godt. Thanx for svaret, selv om.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back