K
King-Pago
Guest
Hej, Jeg forsøger at få min pic til at sende ordene "YES" & "NEJ" til den meddelelse, der vises, når du kører Hyperterminal. Der er ikke noget specifikt galt med min kode, har jeg gentog de ord, jeg vil gerne sende tilbage til mit RX pin på chippen, og det afspejler, at de er modtaget. Men når jeg prøve at bruge Hyperterminal at vise ovenfor (jeg bruger en USB-kabel til seriel port (DB9)), vises der intet. Jeg har sat den rigtige Baud Rate og alle. Jeg bemærkede lige noget lige nu, da jeg legede rundt med pin 2 på USB-kabel til seriel port, havde jeg en kobber linie, der kommer fra min MAX232 chip, og jeg holdt børste op og ned mod pin 2 (min transmission pin) , den HyperTerminal vinduet reagerer, udskriver ovenstående ord, men de kommer ud med et væld af figurer undesirable.For eksempel ser jeg ting som: &*&^%%#$#[ B] Ja [/ B ]%%$# +_)(&[ B] INGEN [/ B ]******-+/... og så videre, og når jeg ikke gnide den mod PIN2 og simpelthen lade dem i kontakt, sker der ingenting. hvorfor er det at gøre dette? Har nogen nogensinde har oplevet det samme problem, og hvordan har de går om fastsættelse af det. Meget påskønnelse for enhver hjælp. One Love.