Problemet med udgang, når der tilsluttes en infrarød detektor til et kredsløb

A

al55

Guest
Hej, Jeg har lige købt en Panansonic infrarød detektor og jeg har svært ved at komme det til at virke. Ive hooked op kredsløbet det samme som link: http://davebodnar.com/railway/Pulsed_IR_Article/ , men mit problem er, at jeg kan ikke få en TTL udgangsspænding på 0, når noget signal er til stede og 5v når et signal er til stede. Af en eller anden grund im få en udgangsspænding på ca 3.6V, når der ikke 38KHz signal er til stede, og derefter output svinger til omkring 1v eller deromkring med et signal til stede, ikke hvad jeg troede det ville være. Min primære formål er at tilslutte udgangen af detektoren til en digital indgang for en PIC med ingen ydre kredsløb. Nogen tanker?

[Quote = al55] eller anden grund im få en udgangsspænding på ca 3.6V, når der ikke 38KHz signal [/quote] Det handler om ret, du har at tage højde for LED fald et sted mellem 1 til 3v er ikke uhørt. Det er stadig langt under den detektionsgrænsen (logik 1) af de fleste TTL-enheder. [Quote = al55] output svinger til omkring 1v eller deromkring [/quote] Det lyder som om du har fangsten diode til relæet i baglæns.

For modtageren im benytter nogen ekstern kredsløb bare detektoren og måle output volatge med et multimeter når en 38KHz er til stede, og når det ikke er, men im stadig få det samme resultat? Tak for svaret.

Hej Jeg har brugt den samme detektor, og det er meningen at gå højt, når den ikke registrerer transportøren, og forblive lav, når transportøren signalet present.I husker ikke off side den faktiske værdi af den lave, men databladet angiver en max 0.5V.You plejer at få 0V for et luftfartsselskab, afsløre. , Hvorfor er du kun får 3,6 på outputtet, er, hvordan man leverer Vcc til detektoren? Her er, hvad dens formodede til at se ud.
4tzm0pz.gif
CH2 (BLÅ) er detektoren output. CH1 er luftfartsselskabet. (Burst transmission) Jeg glemmer min CH2 var i AC kobling målingen af bølgeform (signal) på detektoren output er en høj på 4.42V når intet luftfartsselskab opdaget og-0.4V, når transportøren er present.Disconnecting luftfartsselskabet bør trække detektor output op i nærheden af din jernbane spænding

Tak tak for svaret max0412, jeg brugte de billeder PWM og experimenetd med differrent frekvenser og pligt forholdet mellem 3.8kHz - 40kHz og fandt detektoren virkede efter hensigten (TTL output) på 25kHz med en afgift på 50%. I dont know, hvorfor det virkede på denne frekvens, når bærefrekvensen i detektoren er 38KHz. Nogen spor? [Color = DarkRed] [/color] [color = red] [/color] [color = orange] [/color] [color = brun] [/color]

prøve at bruge CMOS tilsvarende IC ... TTL doesnt skifte helt på grund af faldet i hele transistorer at der skal bestå i sin interne kredsløb ... mens CMOS er i stand til at skifte fra ca 0.2V til 4.8V ..... Regards

Hej Hvis din helt sikker din genererer 25 kHz med din PIC (måling med anvendelsesområde eller freq tæller), så ville jeg prøve en anden detektor, hvis du har en, fordi der er noget galt med den. Jeg har aldrig prøvet det lave og høje Frekvensområde detekteringsområde af detektoren, men selv om BPF var ikke formildende et signal, der langsomt det skal stadig være i stand til at opdage de 38kHz.It skal have en lav på omkring 34kHz til et højt af 43kHz. Den 38KHz Luftfartsselskabet skal også gradueres på 1.25kHz eller 20ms countinous Jeg antager på 20ms off 20ms. Jeg har altid brugt brast Tx. De fleste andre detektorer vil afvise en un-moduleret carrier, som støj. Dette er ikke specifikt angivet i databladet, men det er sandsynligvis tilfældet. De viser, enten i brast transmission (som ovenfor) 1.25kHz eller kontinuerlig (20ms). Dette er for at PNA4602M
Code:
 http://www.semicon.panasonic.co.jp/ds2/SHE00044CED.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back