Process 0,25 til 0,18

S

Sp

Guest
Jeg får en udformning af bandgap i 0.25um proces, herunder skematisk og layout.Jeg vil bruge det i mit design.Men det er ved hjælp af 0,18 proces.

Jeg har simuleret den skematiske i ,18 proces model.Den præstation er god.Kan jeg dier opstillingen af ,25 proces til en ,18 proces design?Jeg er færdig med de andre dele af blokke i ,18-processen.Selvfølgelig kan jeg rengøre Den Demokratiske Republik Congo og LVS.

Vil det indføre noget problem for udførelsen af layout?

Tak.

Jeg dont mene du kan gøre, at til de karakteristika, transistoren iteslf helt ændringer dramtically fra "idealiserede" én, når du kommer ned til ,18 um tech fra 0,25 tech.
srivatsan

Hvis du bruger NPN, du må hellere følge de design reglen retningslinjer for at opnå pålidelige / bedre ydeevne.

Hvis ikke, ser jeg ikke noget problem, hvis du simulere det gamle design i nye model og DRC / LVS ren i ny teknologi.Den eneste mulige demerit er området straf.

hilsen,
jordan76

jordan76 skrev:

Hvis du bruger NPN, du må hellere følge de design reglen retningslinjer for at opnå pålidelige / bedre ydeevne.Hvis ikke, kan jeg ikke se noget problem, hvis du simulere det gamle design i nye model og DRC / LVS ren i ny teknologi.
Den eneste mulige demerit er området straf.hilsen,

jordan76

Hvis du har gjort alle de hjørne simuleringer i den nye proces, og dit kredsløb fungerer godt, så har du ingen grund til at frygte.Hvad angår de tværgående PNP's, den proces, design pakke giver enhed celler, der kan være forskellige fra de celler, der anvendes i den foregående proces.Så kan du blive nødt til at erstatte de gamle celle med den nye.Men da der i et bandgap kredsløb, det eneste de forhold, som er vigtig, selv denne isnt virkelig er nødvendigt.

Jeg tror, du skal gøre et nyt design.Det er sikrere.Jeg formoder, at du nu lige har simuleret den (ekstraheret) kredsløb ved hjælp af 0.18um modeller.Hvis du har haft en fungerende kredsløb, der bør ikke tage lang tid, selv om.

Hvis du forstår det eksisterende 0.25u topologi, bør du nok starte med at medmindre det har brug for en strømforsyning større end, hvad du bruger på 0.18u proces, og det antages, at tilsvarende anordninger (PNP, modstande) er tilgængelige.

Du kan være i stand til at skalere nogle af udstyr til den nye topologi, men mit gæt er, at der kunne være matchende spørgsmål, hvis du målestok for lille.

(Selvfølgelig forudsætter alt dette, at du er på udkig efter det samme reference spænding fra begge processer ...)

hvis du designer ,25 um bandgap Vcc = 3,3
og 0.18um stadig Vcc = 3.3V ..

behøver ikke re-design ..

men hvis du bruger Vcc = 2,5 eller 1.8V -> re-design
og hvis Vcc = 1,8 bandgap = 1.2xx det er diffcult design
Du kan ikke cascode MOS (dårlig PSRR) ..

for analoge du skal redesigne det
til digital det måske ok 0,25 til 0,18
men ikke fra 0,18 til 0,25

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back