Programmering PIC hjælp Low Voltage Programming Kabel LVP ICSP

A

apgphp2005

Guest
Hvordan man programmere en PIC16F877A hjælp Low-Voltage-Programmering kabel (LVP ICSP) ved hjælp af 'Lothar Stolz' Low-Voltage-Programmering Kabel fra http://stolz.de.be Kræver det at PIC skal indeholde en slags boot-loader eller firmware. Kan jeg ikke bare købe en PIC16F877 fra markedet, og programmere den direkte ved hjælp af LVP. Eller kræver det additinal trin. Også hvad med PIC16F877A og PIC18F4550 venligst Hjælp På forhånd tak

Svar til dine spørgsmål kan du finde på side 158 i databladet for 16F877A (39582b.pdf) og på Lotar side. En ting mere du bør vide. Når du vil bruge LVP bør du først, i din MPLAB kode aktivere LVP. Her er et eksempel for 18F452 __CONFIG _CONFIG4L, _STVR_ON_4L & _LVP_ON_4L & _DEBUG_OFF_4L Hvis du indstiller LVP off og programmet Pic for første gang med denne indstilling fra, vil du deaktivere LVP, og senere, hvis du ønsker at bruge LVP igen, vil du blive tvunget til at programmere PIC med nogle andre programmør, der bruger almindelig programmering (mclr 13v) for at aktivere LVP igen. Toriske om mit dårlige engelsk.

Hej predrage, Tak for dit svar. Og dit engelsk er ikke dårligt. Jeg er meget ny i verden af PIC er. Så jeg forstår ikke databladet så godt. Jeg har allerede programmeret min PIC hjælp PICSTART & MPLAB. Så nu, hvis jeg ønsker at slette det hele og omprogrammere ved hjælp af LVP. Hvad skal jeg gøre. PIC jeg bruger er PIC16F877A. Tak igen

Først og fremmest skal du aktivere LVP på din enhed (se 146 side datablad). Du er nødt til at indstille bit 7 i konfigurationen ord. Hvordan vil du gøre det? I din MPLAB kode, som du i nogle program, der er passin bygning, og som du kan kompilere, skal du aktivere LVP i den følgende linje __CONFIG _XT_OSC & _WDT_OFF & _CP_OFF & _BODEN_ON & [color = red] _LVP_ON [/color] & _CPD_OFF & _DEBUG_OFF Når du gør ændringerne, opbygge dit program igen. Nu er programmet PIC med denne kode med din programmør, som ikke bruger LVP (du nævne, at du har denne programmør). Nu Hou har gjort det muligt LVP (indstillet bit 7 i config ord), og du kan nu bruge LVP som Lotar forklare.

Hej Jeg har lige købt en nye PIC16F876A og nu ønsker at programmere den med LVP (Lothar Stolz Low Voltage programmør) og brug folowing kredsløb og program til at teste den bagefter. Mit program er: start: TRISA =% 000000 TRISB =% 00000000 TRISC =% 00000000 High PORTC.5 End Også, kig på http://home.vrweb.de/ ~ lotharstolz / stolz.de.be / lvpc / index.html for lav spænding Programmerings kabel og fortælle mig, hvilke skridt der skal følges for at programmere helt nye PIC16F876A hjælp LVP. Også, jeg ønsker at bruge den interne RC oscillator. Please hjælp jeg er en nybegynder tak på forhånd

Det forekommer mig, at du bruger en anden compiler i stedet MPLAB. Jeg ved ikke, er dit program rigtigt. 16F87XA ikke har interne RC (datablad, side 146). På dit kredsløb, bør du tilslutte en anden VSS også. 100R modstand er for lav. Du skal bruge 220R eller højere (men ikke for høj). Helt nyt billede har aktiveret LVP af fabriksindstillingerne. Du bør give korrekte hex fil til dig PIC (kode, der arbejder med LVP aktiveret, ordentlig oscilator konfiguration). Når du gør denne procedure er: 1.Kontroller forbindelse mellem PC og PIC (Lothar side) 2.Configure IC-Prog (Lothar side) 3.Open din hex fil med IC-Prog 4.Program enheden med IC-Prog (klik på "Program Alle"-knap)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back