Programmering problem med Samsung S6A0069 LCD føreren

N

nsubra2001

Guest
Jeg forbinder en Motorola MC68HC908QY2 microcontroller til en Lumex LCM-S01602DTR 16X2 LCD display, der bruger et Samsung S6a0069 LCD chauffør.Jeg forbinder kontrol knappenåle til Port A (R / W, RS-og E-ben).Jeg bruger den unbuffered signal generator til at generere signal for E. Jeg vil bruge 4bit tilstand ved hjælp af 4 ben på Port B. Det er de problemer, jeg støder på:
1.Når jeg initialisere for 4 bit, ved slutningen udseende der er et data bit F (hex) tilbage.Så når jeg sender de oplysninger, jeg har til at sende en dummy lav nippe til at fuldføre 8 bit og derefter bruge det klare display og vende hjem til at slippe af med denne falske data.For initialisere, jeg bruger sekvensen offentliggjort af Samsung, som er den samme som den, der offentliggøres af Hitachi for HD44780.Hvad er der galt med initialisering procedure for 4bit kommunikation?
2.Når jeg indstille adresse som »C0« for hukommelsesplacering 40 (hex), data, der sendes efter indstilling denne adresse ikke er vist på den anden linje.De data overskrives den første linje selv.Hvordan skal jeg rette op på dette problem?Dette sker ikke, når jeg bruger 8bit kommunikation, men jeg har brug for de 4 output stifter til andre kontrolforanstaltninger.
Please help

Tak,
Narayanan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back