propel display med mikrochip PIC

G

gigio224

Guest
der kan gøre et lille eksempel på at gøre denne type skærm med mikrocontroller PIC h ** p: / / www.ledcontrol.narod.ru/ mit modersmål er spansk og jeg har oversat elektroniske denne tekst grunden comprencion af min Ingles er takkede for dårligt [/url]

eller jeg har bevæbnet kredsløb af denne type, men den ønskede at indhente data for noget, men store, hvor det er muligt selv at blive trukket sådan Coca-Cola siger, at i virkeligheden ikke dette skrives, men at det udfolder sig et billede i BMP eller i format GIF som følgende eksempel

Jeg tror, det er muligt at ændre mentoined uret for at køre en masse RGB lysdioder, og du skal vedhæfte et CF-kort eller noget lignende det, der gemmer RD (det er meget nemmere end at afkode en GIF). Og bare vise kolonner i Råstofdirektoratet på lysdioder med ordentlig timing. Zed

hvordan man kan styre LED'erne ved brug af håndholdt pind?

[Quote = xmli1976] hvordan man styrer lysdioder, når du bruger håndholdt pind? [/Quote] Ved at bruge tilt kontakt eller manuelt tryk på kontakten.

Tjek denne ud: hjælp PIC12F629 mikrochip
airdisplay.jpg

hvordan PIC 12F629 vide nøjagtige tidspunkt til at lyse op den førte, og whick lysdioder er lys op?

Jeg tror, det bare et spørgsmål om timing og kalibrering .....

[Quote = Shoestring] tjekke denne ud: hjælp PIC12F629 mikrochip
[/quote] Bare nysgerrig - hvordan er en 8-pin μC kontrollerende 8 LED er? Nick

kan propel skærme gøres, den analoge måde? uden at bruge uControllers? Jeg ville virkelig elske at lave en, selv et simpelt display vil gøre ... :) Kan nogen indlæg schems?

[Quote = rx5] kan propel skærme gøres, den analoge måde? uden at bruge uControllers? Jeg ville virkelig elske at lave en, selv et simpelt display vil gøre ... :) Kan nogen indlæg schems [/quote] Det er et meget interessant spørgsmål?. Jeg har aldrig overvejet at stille en uden μC - tak for ideen! Jeg tror, dette kunne ske forholdsvis nemt. Et ur ville være udfordrende, men blot en visning af lagrede data skal være ret ligetil. Bare at tænke højt her ....... 1) Displayet bruger 8 lysdioder. 2) Gem data i en standard EPROM (27C256, osv.) 3) Brug en buffer mellem EPROM data linjer og LED 4) Et par kaskader CD4040 binær ripple tællere er forbundet til EPROM adresse linjer. 5) De tællere er clocket med 555 timer. Du er nødt til at gøre en masse finjustering af motorens hastighed og 555 frekvens. Du kan bruge en stor EPROM eller kaskade mange EPROMs/CD4040 's for en længere vise tiden. Jeg tror, jeg kan give det en prøve, hvis jeg har noget fritid! :) Nick

Jeg skabte "luft display" (en slags noisemaker, der viser messajes). Den bruger kun en 12F629 og drev 7 lysdioder. Du kan finde den skematiske og HEX koden @ www.josepino.com . Det betyder ikke bruge nogen føler, det bare timming. Det har 15 forprogrammerede beskeder. Lige nu er jeg arbejder på at oprette en ny version, der bruger brugerdefinerede beskeder. Jose Pino www.josepino.com

[Quote = Nick C.] [quote = Shoestring] tjekke denne ud: hjælp PIC12F629 mikrochip
[/quote] Bare nysgerrig - hvordan er en 8-pin μC kontrollerende 8 LED er? Nick [/quote] Han har sluttet nogle lysdioder parallelt.

Bedre at sige, jeg tror, dioder er i antiparallelle positioner ... fire ben = otte dioder.

Hej, Her er nogle asnwers:
Bare nysgerrig - hvordan er en 8-pin μC kontrollerende 8 LED er? Nick
godt se vedlagte link, og se på tip # 2: http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/40040b.pdf Jeg så nogle hvor at de fortsatte ideen og forbundet endnu flere lysdioder, jeg kan ikke huske forholdet til antallet graner lysdioder.
hvordan man kan styre LED'erne ved brug af håndholdt pind?
Tja, hvis du kender din startpunkt, og den tid, du fik til din slutpunkt, kan du opdele det til segmenter, eller grader. Hver grad du vil lyse eller slukke for lysdioder, ligesom en 7 sement, der bruger lysdioder ...

dude! Kan du hjælpe mig ud? IDD elsker virkelig at lave en .. for startere, jeg dunno hvis youve hørt om IC ROM??? Jeg ønsker at skabe bare en enkelt ... fik ingen idé om, hvordan man ..... :) Tnx

Hej folkens, ikke-normal-propeller i hvilken retning ure rotere? counter eller clocwise??? Jeg fik en videobåndoptager hoved motor her, men roterer kun i én retning .....

En opdatering .. Ive gjort et-wand-besked display ... og jeg var nødt til at rotere med uret .... RC OSC, problemet er, at nogle gange, når jeg trykker på kontakten, plejer det til at virke .. Jeg mener lysdioderne plejer lys .... og jeg KNW, at kontakten ikke er problemet .... måske ændre OSC til en krystal ville gøre .. og jeg har brug lysere lysdioder på udgangen ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back