Proximity effekt i flyback transformer

K

kekon

Guest
Kan nogen forklare mig, hvad betyder det nærhed virkning afhænger af?(i flyback transformer) så vidt jeg ved, at det har indflydelse på rac / RDC ratio i viklinger.Jeg lavede 50W flyback stærk markedsposition; det fungerer meget godt, viklinger temperaturen er omkring 57 C. Det er acceptabel værdi, selv om
jeg gerne
vil beregne kobber tab mere præcist end ved hjælp af kun RMS strømforhold og kendt viklinger resistens (hud virkning er ubetydelig i min tilfælde).Jeg formoder, at nærhed virkning har en stor indflydelse på kobber tab

Nærheden virkning forårsager den nuværende til at blive endnu tættere på overfladen af wiren end AC frekvens ville forårsage.Et andet synspunkt er, at den nuværende i en wire inducerer Eddy strømme i tilstødende ledninger.Summen er, at en større tab (varme) er genereret i kobberledninger.

To løsninger undertiden anvendes, er snoet tråd eller ved hjælp af flere mindre diameter og isolerede ledninger parallelt for viklinger.Eksperimenter er som regel lettere end teori til at forudsige en forbedring, hvis nogen i at bruge disse løsninger.

u kan læse TI seminar og grundlæggende magtfordeling elektronik for at få nærmere info.som design, vi kan kontrollere donwell kurven at opsplitte wire

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back