Pspice hjælp til en newbie

S

seyyah

Guest
Hi, indtil nu har jeg ikke brugt denne form for software.Men nu
har jeg brug for at lære pspice til simulering kraftelektronik kredsløb.Jeg har orcad 9,0 pakke.Jeg har ikke installeret, men der skal være pspice program i denne pakke.Så jeg ved ikke, hvor du skal begynde.Min tid er begrænset.Fordi jeg skal begynde at bruge dette program straks.Hvad vil du foreslå mig?

http://www.rose-hulman.edu/ ~ herniter /

Kan være nyttige for dig!

Enjoy!

Hvilken fejlmeddelelse får du, når du forsøger at installere de programmer?

Du er nødt til at installere programmet for at komme til PSpice fordi filerne er komprimeret på cd'en.Bruger du den fil på den cd, der hedder noget i retning setup.exe?

Jeg tror ikke, seyyah have nogen problemer med at installere programmet.Han ønsker blot at vide, hvordan man bruge programmet til at simulere kredsløb, så han ønsker blot at få et link til en eller anden form for turtorial for PSpice, eller nogle begyndere hjælp til at komme i gang simulerer.
Du kan være mere specifikke om dit problem seyyah, så vi alle ved, hvad du beder om.

Hej
Først er der ingen måde, at du kunne bruge Pspice uden at installere software, da det ikke er åbent tilgængelige fra cd.
Andet er der nogle tutorials og eksemplet med pspice som kan udnyttes til at få en fornemmelse af Pspice

Hilsen
Asterix91

Hvis dit problem er at komme til PSpice efter installation fra cd du har to valg.Et er at bruge skematisk capture program til at tegne kredsløbet, og det vil skrive en netto listen.PSpice kan løbe fra skematiske editor.

Du kan også bruge en teksteditor for at skrive en netto listen.Derefter køre PSpice
vha. Startmenuen eller gå til den mappe, hvor det opbevares, og dobbeltklik på den.

Det kan være samlet hurtigere for dig at gøre det netlist med en teksteditor end at skulle lære at bruge den skematiske capture program først.Hvis du skriver netto listen direkte bliver du nødt til at indeholde. Kommandoer på deres egne linjer i netto liste fortælle PSpice hvad beregninger at gøre, og hvordan du får vist dem.

Jeg tror, at problemet med føljetoner af anlægget.For eksempel at installere Orcad9.2 du skal bruge de næste føljetoner:
Capture A
CaptureCIS B
LayoutStd E
LayoutPlus F
LayoutEngEd G
PSpice H
PSpiceAD jeg
PSpiceADBasics J
PSpiceOptimizer K

Måske er problemet i føljetoner.Anfør problem, og jeg hjælpe dig, hvis det er muligt.Jeg har Orcad 9.2.Jeg kender ikke Orcad9 installation.Jeg håber, være nyttige.Hilsen

Ked af forvirring.Mit problem er ikke om installation.Jeg vil have dig til at vise mig den bedste måde at begynde at simulere kraftelektronik kredsløb med PSpice.For eksempel, en god tutorial,
der dækker nødvendige basics at starte, kan være nyttigt og godt.Jeg tror, efter at jeg begyndte at bruge, jeg kan lære andre ting nemmere.

Hej seyyah,
Gå til:
http://www.elektroda.pl/eboard/viewtopic.php?t=41988&highlight=pspice
Der er nogle links til pspice tutorials.
Jeg håber, det vil hjælpe dig.

Hilsen ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back