Pt100/Pt1000 som temp sensor

N

naz83

Guest
Hej. Jeg tænker på at bruge Pt100/Pt1000 som temperatur sensorer i at designe en vindmåler. de to følere skal opvarmes ligeligt og en shieled fra den anden, luft blæses hen over en bør påvirke broen balancen og give en spændingsudgang relateret til hastigheden af luft ..... Jeg så nødt til at bruge en ADC og AVR at vise resultater. kan any1 foreslå en kreds aftale om ovenstående og eventuelle forslag plz ...........

Hej, jeg har prøvet termistor det dint arbejde godt .. som en termistor var opvarmet, og en anden blev ved stue temp ... så jeg tænkte på opvarmning både sensorer og underkaste kun 1 til luft flow .. Jeg tænkte om at bruge 2 1k termistorer i en Wheatstone bro med 1k modstande og derefter forstærker ved hjælp af en opamp .... Jeg er forvirret med hensyn til brug konstant strøm eller konstant spænding, og som man vil arbejde bedst for min ansøgning? enhver kredsløb / ideer plz hjælp ...............

Jeg er bange for jeg ikke kender, som er bedre - konstant strøm eller konstant spænding. Begge vil være ikke-lineære og har brug for kalibrering, jeg ville forvente. Jeg gjorde noget lignende næsten 30 år siden, men jeg har ingen dokumentation for det. Jeg synes at mene, jeg brugte konstant spænding. Keith

Jeg gjorde eksperimentere med Pt1000 dag. Jeg har brugt to broer hver har en Pt1000 som en sensor, og en af modstandene var 1.2K. som følge heraf Pt1000-blev opvarmet for at nå 1.2K. Dens gerne have to anemometre, en af dem blev udsat for luftstrømmen, og den anden var som en reference. og output fra disse to blev givet til en differential forstærker til at forstærke forskellen mellem de to. Jeg fik det til at virke, når ingen luft strømmer diff output er 0.13v og på luftstrømmen afhængigt af mængden af luftstrømmen steg den til 3.0V. kunne u foreslå, hvad der skal gøres yderligere for at få det til en UC og AVR del plz ....

For en stor dynamikområde, er konstant overtemperatur dybest set en bedre metode, også i vid udstrækning udnyttet i varmeledningsevne målinger. Men den karakteristiske vil være ikke-lineære i alle tilfælde.

Hej alle, Min vindmåler virker fint med Pt1000, men når jeg loddede Pt1000, så det kan monteres på en sonde det er holdt op med at arbejde som en sensor mere, jeg don vide, om vi kan lodde en Pt1000 eller ej? nogen forslag og også nogen idé om, hvordan man montere sensoren, da Pt1000 er meget skrøbelig. Tak

Afhængigt af hvilken enhed du bruger er det muligt at lodde det. Hvis den har snore, kan du heatsink ledningerne tættest på FTU element, og lodde til kredsløbet. Overflademontering RTD'ere normalt kan tåle lodning temperaturer i 10 sekunder eller deromkring.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back