pull-down til FDV301N N-FET

T

treitmey

Guest
Jeg har et relæ, der er drevet fra en PIC 18F452. Det er kørt med en FDV301N N-FET. Jeg har sat en 10k i serie med UC pin til at begrænse strømmen til FET. Nu vil jeg sætte en pull-down på pin for, hvornår mikro-controller er nulstillet, og pin er sat som input. så jeg vil ikke have input til at flyde, så jeg ønsker at sætte et træk ned på det. Mit spørgsmål er, bør trække ned igen, før eller efter 10k, der er der, .. og hvad skal modstanden værdier. Min tankegang er, at hvis en modstand er på Micro controller pin, og at pin er sat højt, så er der vil være en spændingsdeler. +5, Res1, Res2, Gnd, og at FET ikke vil se +5 V. Hvad er det matematik, at jeg skulle bruge til at beregne modstandsfolk. http://www.fairchildsemi.com/ds/FD/FDV301N.pdf

Din kredsløb vil have store turn_on og turn_off gange ved hjælp af en 10KΩ modstand i serie med FET porten (på grund af porten er kapacitans på overgange), men hvis det ikke er et problem, det er OK. Jeg vil gerne foreslå din ændre værdien til ca 100Ω, hvis du har brug for hurtigere overgange. Jo mere spænding på porten jo lavere Rds_on, så placer pull down modstand på outputtet pin af MCU (før porten er modstand). Jeg formoder, at inden de kommer ind reset eller sover tilstande du har slået FET fra, så pull_down modstanden kan have en høj værdi, men lavt nok til at forhindre støj fra påvirker MCU pin. Et godt udgangspunkt ville være 10kΩ for selv om du forgett at turn_off FET inden de kommer ind nulstilling, vil det tid til at slukke det være det samme som i den egentlige kredsløb.

Jeg kan se hvad du mener. Kan du fortælle mig, hvordan du beregner de 100 ohm porten modstand. Det er, hvad jeg har problemer med. btw intet jeg fandt en seddel om, hvordan du calc magt porten modstanden se nedenfor> Porten modstande er i serie med porte, men de er alle drevet> fra en enkelt kilde. > Den gennemsnitlige effekt optaget i en serie port modstand handler om P = C * F * V ^ 2 hvor C er samlede effektive gate kapacitans, Miller inkluderet F = drev frekvens V = Gate Drive spænding. Så beregne det og se om det er inden for modstanden er effekttab spec. John

Som du har til hensigt at drive et relæ jeg formoder du ikke gå i høje koblingsfrekvenser (såvel nedenstående for kHz). Serien porten modstand er nyttigt til to formål: 1 - For at forhindre svingninger på grund af den høje port er kapacitans 2 - For at undgå høje indkoblingsstrømme under overgange (også på grund af kapacitans). Så er det mere sikkert at bevare integriteten af PIC port end nogen anden ting. En værdi på 100Ω er (min mening) det laveste, der er sikkert for PIC (men du kan prøve ned til 10Ω, hvis du ønsker, endda en direkte forbindelse vil arbejde) og på samme tid giver dig hurtig overgang. Husk på, at enhver relæet er meget langsommere end en FET. Med hensyn til spredes magten, vil du ikke mærke det i dette kredsløb, og kan bruge en watt, du ønsker. Intet skal beregnes i dette kredsløb. Desuden ikke forgett at placere en frihjul diode parallelt med relæets spole for at beskytte FET (1N4148 virker fint). Regards

OK. Fik det. Bare en nuværende grænse for beskyttelse af PIC pin. som for diode. Fik det. D5 se downloade billedet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back