pulsbreddemodulation linearitet

K

kishore3677

Guest
Hej, har brug for noget hjælp. Jeg prøvede lineær PWM med en komparator (AD790) ved hjælp af en trekant bølge og DC spænding. Til min overraskelse, er PWM output driftscyklus ikke er lineær, når jævnstrømspændingen ændringer. Nogen forslag .. gvk

Største forslag er at sondere kurveformer og se om du får hvad du forventer. Jeg vil tro, at selv med ikke-idealities som komparator forsinkelse og støj injektion i DC-spænding, ville det stadig være en lineær sammenhæng mellem DC spænding og duty cycle. I øjeblikket er min tanke, at din trekant bølge ikke er meget lineær. (Måske trekant er buet, eller har ringe overlejrede toppen det).

Hej, Mange tak. Men jeg har tjekket alt, jeg bruger en Agilent bølge generator. DC præcision kilde og komparatorerne isolerede med decoups. Men der er stadig et problem. Har du gjort noget lignende før, eller vil du give nogle forslag til forbedring. Ligeledes er du sikker på du ville få 100% lineær udgang? angår gvk

Derfor behøver du sende dit kredsløb, giver bedre idé. at få lineær PWM triangulær bølge burde være lineær forsøge at ændre decopling kondensator

Udover at analysere kredsløbet, vil det første punkt er at kontrollere resultaterne mod forventeligt ikke-linearitet i henhold til AD790 specifikationer, fx "udbredelsesforsinkelse versus overdrive". Generelt kan ingen analog PWM-modulator være perfekt. Fortæl dine detaljer resultater at muliggøre en meningsfuld debat. Det ville også være interessant, hvordan du rent faktisk måler PWM linearitet.

Men jeg har tjekket alt
Hvis du kontrolleret alt, så ville du har fundet svaret =)
Fortæl din detalje resultater at muliggøre en meningsfuld debat. Det ville også være interessant, hvordan du rent faktisk måler PWM linearitet.
Jeg er enig. Jeg kan stadig ikke se noget, der ville blive årsag ikke-linearitet, bare fra en grundlæggende beskrivelse du har angivet. En anden mulighed, ikke hvor høj din rampe gå til? Den komparator er kun specificeret til at fungere korrekt, når indgangsspændinger er under Vin-2V ... Måske du overskrider denne.

Hej, For at måle PWM linearitet, var jeg lige måle bredden i oscilloskop. Jeg ventede en proportional ændring i bredden med hensyn til en DC-spænding. Min VIN går op til 8V. Min trekantet spids er 9V. Ved at se alle dine svar, er jeg stadig uklart, hvordan man kan gøre Impulsbredde lineær til DC spænding. gvk

Derfor behøver du sende din kreds?? der vil hjælpe med at løse dit problem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back