Q faktor 2-port IC?

J

junction_crosstalk

Guest
Hej alle,

Hvordan kan jeg beregne Q-faktoren ikke-symmetrisk 2-port induktortypen fra S-parameter oplysninger?

Hvad betyder det, "ikke-symmetrisk '?
Generelt induktortypen er karakteriseret med 2-Port illustration som følger.

>-----< Inductor >------->

Port-1 Port-2

>-------------------------> (GND)

Hvis det er du har betydet, efter at have S-parametre, i en simulator, disse S-parametre er sat i en sort-box og anden port er jordet.I dette tilfælde en S-parameter simulering er gjort, og Z-Parametre er opnået.Så,

L = imag (Z11) / (2 * pi * freq)
Q = imag (Z11) / Re (Z11)

beregnes.

Rgrds

ikke-symmetrisk betyder, S11 er ikke det samme som S22, som den fysiske struktur i sig selv ikke er symmetrisk.

Ville det give det samme resultat, hvis havn-1 er jordet?

hi, bigboss,
Jeg går ud fra din Z11 er single-ended, hvor den anden port er henlagt til jorden (som du nævnte).Men det s-parameter obatained ved ophør af 50 Ohm.Derfor bør konvertering ske?
Jeg brugte @ ds, har jeg ret til at konvertere S-parameter til y-parameter og end beregne sit L og Q?I dette tilfælde er kun matematik udføres, i stedet for simulering.Men jeg tvivler på, hvordan præcis med denne metode.

RC13 skrev:

hi, bigboss,

Jeg går ud fra din Z11 er single-ended, hvor den anden port er henlagt til jorden (som du nævnte).
However, the s-parameter are obatained by termination of 50 Ohm. Derfor bør konvertering ske?

Jeg brugte @ ds, har jeg ret til at konvertere S-parameter til y-parameter og end beregne sit L og Q?
I dette tilfælde er kun matematik udføres, i stedet for simulering.
Men jeg tvivler på, hvordan præcis med denne metode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back