Quesion på femte MOSFET af TSMC (0.18um 1.8Vsupply)

B

benchen

Guest
Der er to slags NMOS i TSMC 0.18um 1.8Vdd.ene er norminal Vt og den anden er medium Vt
Når jeg bruger norminal Vt NMOS, jeg fandt, når NMOS er diode er tilsluttet, dets Vgs er endnu mindre end femte og i region 3.Hvorfor?Normalt i dette tilfælde NMOS er i mætning regionen og Vgs er større end femte.

Hvad er forskellen mellem disse to NMOS foruden de forskellige femte værdi?

For analog design, som NMOS skal vi vælge?

Tak!

Måske er du ikke leverer strøm nok til mos og dermed den fungerer i sub-treshold regionen.

dosis af værdien af strømmens har relevans her?
Den skematiske er under?
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Mit gæt er stadig den samme, jeg tror, at MOS er sandsynligvis i sub-treshold.Hvad er W / L-forholdet?Hvis denne ratio er virkelig stort, det 12u nuværende er formentlig ikke nok til at mætte den transistor.

rationen af W / L er omkring 20.Jeg er enig med analogguru.Jeg vidste ikke i dioden tilsluttes tilfælde IC kan stadig være i subthreshold regionen.Regionen er vist i 3-regionen, der ved, hvad region 3 er? (Normalt subthreshold regionen er vist som region 0 i spectrel).

For analog design, gør, hvad slags MOSFET du vælge?Det norminal Vt eller mellemlang Vt?

Så vidt jeg ved, region 3 er subthreshold regionen.Så mit gæt er, at forholdet mellem I / (w / L) på enheden er små får det til at fungere i subthreshold.

Subthreshold har den fordel, og høje gm / id-forholdet.dog ville enheden have en mindre udgangsimpedans og værre linearitet (samt muligheden for unøjagtige modeling)

elbadry skrev:

Så vidt jeg ved, region 3 er subthreshold regionen.
Så mit gæt er, at forholdet mellem I / (w / L) på enheden er små får det til at fungere i subthreshold.Subthreshold har den fordel, og høje gm / id-forholdet.
dog ville enheden have en mindre udgangsimpedans og værre linearitet (samt muligheden for unøjagtige modeling)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back