S
shaneelal
Guest
Hi, I "m designe en wire hastighed meter for mig svejsning. Tråden spins et optisk akslen kodeenhed. Jeg er nødt til at bestemme hastigheden af wiren. Jeg har besluttet at bruge to timere af PIC18f452. Timer0 til tiden 100 pulser som er den
1. revolution, og timer1 som en tæller at tælle 100 pulses.For timer0 skal jeg bruge 8 eller 16 bit timeren?
For prescalar jeg tænkte at bruge 1:256, rådgivning?Skal jeg bruge som min timer0 uret kilde - overgang på točki pin eller intern instruks ur.For timer1 kilde kant vælge bit det gør en forskel mellem at vælge høj til lav, eller lav til høj for ekstern overgangen om točki pin, jeg formoder, det eneste spørgsmål, hvis jeg sender et ursignal i pic på at pin.
For timer0 som jeg "m bruger som et modspørgsmål:
hvordan gør jeg det en asynkron counter?
Efter hver 100 pulser jeg vil rydde counter og optage det på tide at finde den hastighed.Jeg kan tage to gange og find gennemsnittet.
Hvis jeg ding noget forkert, plz fortæl mig.
Hvis du kender en bedre måde kan du fortælle mig.
1. revolution, og timer1 som en tæller at tælle 100 pulses.For timer0 skal jeg bruge 8 eller 16 bit timeren?
For prescalar jeg tænkte at bruge 1:256, rådgivning?Skal jeg bruge som min timer0 uret kilde - overgang på točki pin eller intern instruks ur.For timer1 kilde kant vælge bit det gør en forskel mellem at vælge høj til lav, eller lav til høj for ekstern overgangen om točki pin, jeg formoder, det eneste spørgsmål, hvis jeg sender et ursignal i pic på at pin.
For timer0 som jeg "m bruger som et modspørgsmål:
hvordan gør jeg det en asynkron counter?
Efter hver 100 pulser jeg vil rydde counter og optage det på tide at finde den hastighed.Jeg kan tage to gange og find gennemsnittet.
Hvis jeg ding noget forkert, plz fortæl mig.
Hvis du kender en bedre måde kan du fortælle mig.